سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تحصیل دانش آموزان در حسینیه+ تصاویر

دانش آموزان ابتدایی یکی از روستاهای بندپی شرقی در حسینیه روستا تحصیل می کنند.

محمدی دهیار روستای اسبو بندپی شرقی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،گفت:بارش برف هفته گذشته سقف مدرسه 6 کلاسه این روستا را تخریب کرد و دانش آموزان را برای ادامه تحصیل به حسینیه روستا کشاند.

وی افزود: بعد از گذشت یک هفته از بارش برف هنوز سقف مدرسه تعمیر نشده است به همین دلیل دانش اموزان مجبور هستند در حسینیه درس بخوانند.

محمدی با بیان اینکه این مدرسه در مقطع ابتدایی 21 دانش آموز دارد و کلاس ها پس از چند روز تعطیلی از امروز در حسینیه این روستا برگزار شد گفت: اهالی این روستا با کمک هم به دنبال بازسازی سقف این مدرسه هستند اما با توجه به برفگیر بودن منطقه ، احتمال تخریب دوباره آن وجود دارد.

دهیار روستای اسبو افزود: این مدرسه سال 1361 با کمک مردم روستا با چوب ساخته و پارسال نیز با کمک نیروهای جهادی بسیج سازندگی دو کلاس آن بازسازی شد.

یزدانی رئیس اداره آموزش و پرورش بندپی شرقی نیز در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،با بیان اینکه از 45 مدرسه این منطقه بیش از 10 مدرسه به دلیل صعب العبور بودن و پراکندگی روستاها در حال تخریب هستند، افزود: تجهیز و نوسازی این مدارس از جمله مدرسه روستای اسبو به دلیل مشکل مالی و کمبود اعتبار برای آموزش و پرورش بسیار سخت و زمان بر است.

وی گفت:تنها راهی که فعلا برای حل این مشکل وجود دارد رایزنی با دهیاران روستا برای اختصاص مساجد یا حسینیه ها برای ادامه تحصیل دانش آموزان است.

یزدانی افزود: با توجه به کمبود اعتبارات، به حمایت های مالی خیران مدرسه ساز برای بهسازی یا ساخت مدارس مناسب نیاز است.




انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.