سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل؛

ظرفیت گردشگری دریاچه گیلارلو کمتر از پل معلق نیست

فرماندار شهرستان گرمی گفت: ظرفیت گردشگری دریاچه گیلارلو شهرستان گرمی کمتر از پل معلق نیست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ ابراهیم امامی در بازدید از طرح پایاب سد گیلارلو افزود: مجموعه گردشگری دریاچه گیلارلو می تواند گرمی را مقصد گردشگری در سطح استان بکند و پیگیری وضعیت آن باید در اولویت دستگاه های شهرستان باشد.

وی با بیان اینکهدریاچه گیلارلو یک امتیاز منحصر بفرد برای شهرستان است، افزود:این مجموعه ظرفیت توسعه ورزش های آبی، محل های اقامتی و شهربازی را دارد وبا توجه به کمبودهای گرمی در حوزه گردشگری،اولین حرکت در این حوزه با استقبال مردم همراه خواهد بود.

فرماندار شهرستان گرمی گفت: برای این مجموعه دو راهکار در نظر داریم کهراهکار اول ما واگذاری کل مجموعه به یک سرمایه گذار قدرتمند است وایجاد زیرساخت از سوی دولت و واگذاری جداگانه طرح ها به متقاضیان راهکار دوم ما برای این منطقه است.

امامی خواستار رفع موانع و مشکلات حقوقی منطقه نمونه گردشگری گیلارلو شد و گفت:دریاچه گیلارلو استعدادی کمتر از پل معلق ندارد و این منطقه نمونه گردشگری می تواند شمال استان را پوشش داده و گرمی را یکی از مقاصد گردشگری کند.

وی گفت:این پروژه با اعتبار یکصد و پنجاه میلیارد ریال در قالب تعاونی به صورت ۸۵درصد سهم دولت و ۱۵درصد با مشارکت خود مردم در حال اجرااست.

وی با بیان اینکهفاز اول این پروژه به مقدار ۴۰۰ هکتار زمین به طول شش کیلومتر لوله گذاری شده است، تصریح کرد:سالیانه مقدار ۲٫۱۷ میلیون مکعب آب از سد گیلارلو برای این پروژه در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.