سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یزد؛

ثبت هشت وقف جدید در اردکان

هشت وقف جدید در اردکان به ثبت رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ حجت الاسلام سید مهدی سیدی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه اردکان گفت: همه این موقوفات منفعتی بوده و نشان از توجه شهروندان به این سنت حسنه است.

سیدی در ادامه ضمن گرامیداشت این هفته بابیان اینکه اوقاف شهرستان اردکان دومین اوقاف از لحاظ بزرگی و تعداد موقوفات در استان یزد است اضافه کرد: هزار و 628 موقوفه در سامانه جامع موقوفات و بقای متبرکه به ثبت رسیده است .

وی با بیان اینکه 6 هزار و 895 رقبه تشکیل پرونده شده و در سامانه جامع موقوفات به ثبت رسیده افزود: این اداره دارای 5 واحد پرسنل خاص است که انجام وظیفه در امور موقوفات می کنند و امامزادگان لازم التعظیم مینمایند.

سیدی ادامه داد: واحد اجارات و بهره وری از موقوفات، متولی برنامه های عمرانی امامزادگان است که از سال گذشته تاکنون هزار و 88 قرارداد اجاره تنظیم شده که از این تعداد 952قرارداد آن تجدیدی است و 47 فقره قرارداد تنظیمی بوده و مابقی نیز قرارداد انتقالی است .

وی گفت: از سال گذشته تاکنون در واحد حقوقی 26 حکم له موقوفات گرفته شده است که احکام علیه نیز 7 مورد داشته که به ضرر موقوفات بوده که اکثرا مربوط به تولیت است .

رئیس اداره اوقاف اردکان با بیان اینکه در سال گذشته تاکنون نیز 41 فقره تقاضای ثبتی داشته ایم که پذیرفته شده است ادامه داد: 15 فقره تحدید حدود به عمل امده، و 104 سند موقوفات اخذ و در سامانه جامع موقوفات و بقای متبرکه ثبت شده است .

سیدی در ادامه گفت: از دیگر برنامه هایی که مربوط به واحد فرهنگی است می توان طرح ارامش بهاری ، بصیرت عاشورایی ، ضیافت الهی ، طرح نشاط معنوی ، سوگواره یاس نبوی ، اجرای نیت وافقین خیراندیش و روضه خوانی نام برد که نوعی برنامه ملی مذهبی و شاخص در کشور است.

وی با بیان اینکه در نظر داریم برنامه هایی نظیر تثبیت موقوفات ، سند دار کردن موقوفات ، ترویج فرهنگ وقف را در شهرستان اجرایی نماییم افزود: با ترویج فرهنگ وقف، نیت خیر در جامعه گسترش می یابد.

سیدی تصریح کرد: با توجه به فرموده مقام معظم رهبری برنامه ای که در راس امورات قرار گرفته تربیت حافظان قرانی است که خوشبختانه شرکت کنندگان زیادی در این طرح شرکت نموده اند ولی موقوفات قرائت قرآن کریم ما دربین شهرستان کم است که لازم است در این زمینه فرهنگ سازی شود .

اردکان با 85 هزار نفر جمعیت در60 کیلومتری شمال شهر یزد واقع شده است.

انتهای پیام/ ی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.