سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

واکنش عربستان به بازرسی بدنی دیپلماتش در مصر

سفارت عربستان در مصر خبر مبنی بر بازرسی بدنی دیپلمات این کشور در قاهره را دور از واقعیت دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه بی بی سی، سفارت عربستان در مصر روز دوشنبه در واکنش به خبر مبنی بر بازرسی بدنی دیپلمات این کشور در قاهره نوشت: خبر بازرسی دیپلمات عربستان در فرودگاه قاهره دور از واقعیت است.

 سفارت عربستان در بیانیه صادره این ادعا را موجب شگفت‌زدگی خود اعلام کرد و این خبر را کذب محض خواند.

سفارت عربستان در قاهره در ادامه افزود: دفتر وزارت امور خارجه عربستان در فرودگاه قاهره هیچ گونه اعتراض رسمی را ثبت نکرده و فرد مذکور سفر خود را ادامه داده است.

این نهاد دیپلماتیک سعودی مدعی شد: این دیپلمات عربستانی از دیپلمات های مستقر در سفارت عربستان در مصر نبوده است.

سفارت عربستان در بیانیه خود نسبت به انتشار آنچه خبرهای دروغ خواند، هشدار داده و آورده است: رسانه ها باید دقت لازم را در انتشار اخبار داشته باشند و پیش از انتشار هرگونه خبری مربوط به عربستان یا سفارت خانه های آن برای اطمینان از صحت و سقم خبر لازم است با بخش رسانه ای سفارت این کشور ارتباط تنگاتنگی داشته باشند.

بر اساس گزارش رسانه ها «سلطان صالح الرشید» دیپلمات عربستان که سوار بر هواپیمایی مغرب بوده، در فرودگاه قاهره مورد بازرسی بدنی قرار گرفته است.

روابط ریاض و قاهره مدتی است که با چالش های زیادی روبه روست. عربستان انتظار دارد در سایه حمایت های مالی و سیل دلار های نفتی خود به مصر، این کشور تمام قد از سیاست های ریاض در منطقه دفاع کند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.