سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بخت بالای اوباما برای ورود به کنگره/ چشم امید دموکرات‌ها به رئیس‌جمهور سابق آمریکا

پایگاه اینترنتی بیزنس اینسایدر در مطلبی به بررسی روند احتمالی ورود باراک اوباما به کنگره آمریکا پرداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی بیزنس اینسایدر؛ تیم رایان، نماینده دموکرات ایالت اوهایو در مجلس نمایندگان آمریکا در مصاحبه با روزنامه واشینگتن پست گفت: دموکرات‌ها به یک استراتژی برای جذب آراء نیاز دارند که با اتکا به محبوبیت باراک اوباما فراهم خواهد شد.

رایان که تلاش گسترده‌ای برای انتخاب نانسی پلوسی به عنوان رهبر اقلیت دموکرات مجلس نمایندگان انجام داده است، اظهار داشت: اگر ما باراک اوباما را در رأس امور دموکرات‌ها نداشته باشیم، قادر به پیروزی در انتخابات آتی نخواهیم بود. او بار دیگر نمی‌تواند رئیس‌جمهور آمریکا شود ولی با حضور وی در کنگره می‌توان نسبت به پیروزی دموکرات‌ها در انتخابات امیدوار بود.

نویسنده در بخشی از این گزارش معتقد است: باراک اوباما از بخت بالایی برای ریاست مجلس نمایندگان در سال 2018 برخوردار است. عملکرد مناسب اوباما و آشنایی وی با قانون اساسی آمریکا می‌تواند مسیر ورود به کنگره را برای وی فراهم کند و او را به یکی از قدرتمندترین چهره‌های سیاسی آمریکا تبدیل کند.

از آنجایی که اوباما زمانی سناتور منتخب ایالت ایلینوی بوده و محل اقامت او در شیکاگو تحت حوزه یک انتخابیه ایلینوی است، او می‌تواند از شرایط کناره‌گیری بابی راش، نماینده دموکرات ایلینوی در مجلس نمایندگان استفاده کرده و در انتخابات سال 2018 وارد مجلس نمایندگان شود. همچنین در صورت پیروزی حزب دموکرات این بخت برای اوباما وجود دارد که رئیس حزب دموکرات در مجلس نمایندگان انتخاب شود. با توجه به آشنایی گسترده باراک اوباما با قانون اساسی آمریکا و قانون‌گذاری امکان ورود وی به کنگره آمریکا غیرممکن نیست.

اوباما در طول ریاست جمهوری موفق به کسب محبوبیت بالایی در میان مردم آمریکا شده است و پس از ترک کاخ سفید می‌تواند جایگاه بالای کنگره را نیز از آن خود کند. در سال 2008 او با 237 رأی موفق به شکست جان مک‌کین شد. در حال حاضر اوباما با اکثریت آرای 435 حوزه انتخابیه محبوبیتی بیش از ترامپ نیز دارد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.