سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قزوین؛

دستگیری باند حرفه ای کلاهبرداران میلیاردی

فرمانده انتظامی استان قزوین از دستگیری باندی خبر داد که اعضای آن در پوشش بازار یابی و خرید کالا، ۶۰ میلیارد ریال از شهروندان کلاهبرداری کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛سردار مهدی محمودی فرمانده انتظامی استان قزوین گفت: این افراد با تشکیل یک دفتر کار جعلی در شهر صنعتی البرز قزوین اینترنتی، تلفنی و حضوری اقدام به خرید کالا، بازار یابی و کلاهبرداری می کردند.

فرمانده انتظامی استان افزود: در تحقیق از شکات پرونده مشخص شد اغلب مالباختگان غیر بومی و ساکن استان های البرز، تهران، چهار محال و بختیاری ، تبریز، اصفهان و قزوین هستند.

سردار محمودی اضافه کرد: کارآگاهان شهرستان البرز با  اقدامات اطلاعاتی و فنی پیچیده و با مشخص شدن محل سکونت کلاهبرداران، متهم اصلی پرونده را به نام «جواد – ح» که در تهران با همدستی فردی به نام «داود– ه» از ابتدای سال ۹۵  اموالی چون  شمش، چدن، آلومینیوم، شیرآلات، پکیچ، رادیاتور، کاشی و سرامیک را از شکات  خریدار می کردند ،  شناسایی و دستگیر کردند.

وی افزود: این متهمان از تیر ماه امسال متواری شده بودند،سردار محمودی به سابقه دار بودن متهم اصلی این پرونده هم اشاره کرد و گفت: پس از اعتراف متهمان به مشارکت افراد دیگری در این کلاهبرداری، پلیس در یک عملیات غافلگیرانه «محمد- س» خریدار اصلی اجناس شکات و دارای سابقه کیفری و نیز همدستش خانم «پ – ک» که اجناس خریدار شده را در یک انباری در استان البرز دپو می کرد، دستگیر و در بازرسی از انبار مقادیر زیادی از اموال شکات کشف کرد.

فرمانده انتظامی استان اضافه کرد:  تاکنون 28  مالبخته از این افراد شکایت کرده اند و متهمان پرونده در بازجویی های پلیسی به همدستی برادر محمد «متهم این پرونده و خریدار اصلی اجناس» و نیز همسر «جواد» «متهم اصلی این کلاهبرداری میلیاردی» اعتراف کردند.

سرداری محمودی گفت : این متهمان اموال شکات را در شهرستان نوشهر هم دپو کرده بودند که کارآگاهان پس از شناسایی مخفیگاه متهمان در استان البرز و غرب استان تهران، آنها را  در عملیات ضربتی دستگیر کردند.

سردار محمودی اضافه کرد: ماموران پلیس در بازرسی از انبار شهرستان نوشهر، اموالی نظیر شمش، چدن، آلومینیوم، شیرآلات، پکیچ، رادیاتور، کاشی و سرامیک، فرش دستباف، مواد غذایی، رب، برنج، دستمال کاغذی و زرشک را کشف و به استان قزوین منتقل کردند.

فرمانده انتظامی استان قزوین میزان کلاهبرداری این افراد را 60 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت:  متهمان با تشکیل پرونده و معرفی به مراجع قضائی با صدور قرار لازم روانه زندان شدند.

انتهای پیام/پ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.