سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ضرورت بهره گیری از فن آوری های نو در واحد های صنعتی اسکو

یکی از مهمترین معضلات واحد های تولیدی شهرستان اسکو پایین بودن بازده برخی دستگاه های صنعتی است .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ مدیر کل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان شرقی با اعلام این ضرورت بهره گیری از فن آوری های نو در واحد های صنعتی اسکومطلب در اسکو گفت :به روز نبودن دستگاه های صنعتی و استفاده از تکنولوژی سنتی در این شهرستان موجب عرضه محصولات تولیدی با کیفیت پایین شده است .
طاهر روحی با اشاره به ناتوانی محصولات تولیدی بی کیفیت در بازار افزود : پرداخت تسهیلات به واحد های تولیدی و صنعتی با خط تولید قدیمی و سنتی مقرون به صرفه نیست و باید با  استفاده از فن آوری های نوین  محصولات بازار پسند تولید کرد .
وی همچنین بر ضرورت تهیه طرح توجیه اقتصادی فنی در شروع هر فعالیت تولیدی و صنعتی تاکید کرد و افزود : باید بر اساس این طرح  به سرمایه گذاری و پرداخت تسهیلات در آن زمینه اقدام شود تا سرمایه ملی از بین نرود .
فرماندار  اسکو هم در این نشست صنعت چاپ باتیک یا همان چاپ بر روی روسری های ابریشمی را در این شهرستان یکی از صنایع دستی و بومی فعال دانست و گفت : حدود 100 کارگاه رنگرزی و تولید پارچه های ابریشمی در  شهرستان اسکو فعالیت می کنند .
مرتضی محمد زاده یکی از عمده مشکلات هنرمندان فعال در چاپ باتیک را کمبود نفت سفید برای استفاده در این صنعت برشمرد  و افزود : لازم است با شناسنامه دار کردن و سامان دهی فعالان این صنعت به سهمیه بندی نفت سفید مورد نیاز آنها اقدام  و مواد اولیه با هزینه پایین در اختیار هنرمندان این رشته قرار داده شود .

انتهای پیام/ا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.