سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ایلام,

برگزاری کنگره تاریخ معماری و شهرسازی

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از برگزاری کنگره تاریخ معماری و شهرسازی در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ عبدالمالک شنبه‌زاده اعلام کرد: کنگره تاریخ معماری و شهرسازی ایران که سه دوره آن به همت مرحوم دکتر باقر آیت‌الله‌زاده شیرازی از سوی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در ارگ بم برگزار شد از رویدادهای ارزشمند فرهنگی کشورمان بعد از انقلاب اسلامی است که بدلیل محتوای علمی، هنری، فرهنگی و... در نوع خود کم نظیر بوده و چهارمین دوره آن پس از یک دهه تعویق، در اردیبهشت ماه سال آینده با نگاهی متفاوت برگزار خواهد شد.
 
وی افزود: سه دوره قبل فتح بابی برای شناخت موضوع تاریخ معماری وشهرسازی ایران بود.چهارمین دوره این کنگره پشتیبان و حمایت کننده جریانی است که بعد از برگزاری سه دوره کنگره اتفاق افتاده است.
 
شنبه‌زاده گفت : در این دوره کنگره تاریخ معماری و شهر سازی ایران در کنار طرح مباحث علمی و فرهنگی، فرصتی برای جریان سازی در حوزه حفاظت و ایجاد طنین توجه به حفاظت از آثار تاریخی و میراث فرهنگی در کشور را فراهم خواهد ساخت.
 
وی اظهار کرد : برای اولین بار در برگزاری چهارمین کنگره تاریخ معماری و شهرسازی ایران تصمیم گرفته شد تمام استان‌های کشور به صورت ادواری کنگره تاریخ معماری و شهرسازی خودشان را برگزار کنند تا این رویکرد در استان‌ها به جریانی تبدیل شود که به ارتقای حفاظت از میراث فرهنگی به صورت مداوم و پایدار کمک کند.
 
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام افزود: این کنگره روز یکشنبه مورخ 14/9/95 در دانشگاه ایلام برگزار خواهد شد.
 
شنبه‌زاده خاطر نشان کرد: محورهای کنگره را در قالب حوزه‌های فرهنگی، طبیعی، شهرها و روستاهای تاریخی - منظر فرهنگی و منظر شهری تاریخی - سازه در تاریخ معماری و شهرسازی - باستان‌شناسی، معماری و شهرسازی - میراث معماری و شهرسازی مدرن - میراث آب و کشاورزی - میراث فرهنگی ناملموس - راه‌های فرهنگی و عناصر وابسته است.
 









انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.