سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زاهدان،

توجه ویژه دولت به سیستان و بلوچستان حاصل اراده و سخت کوشی مردم منطقه است

توجه ویژه دولت به سیستان و بلوچستان، حاصل اراده، سخت کوشی و توان مضاعف مردم این منطقه است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از زاهدان،استاندار امشب در نشست  شانزدهمین جلسه ستاد راهبردی و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان که با حضور دکتر میرزایی، معاون امور اقتصادی و برنامه ریزی وزارت تعاون، کار و رفاه داجتماعی برگزار شد گفت: سیستان و بلوچستان که برخی مواقع از آن به عنوان استان محروم یاد می شود؛ دارای مردمی سخت کوش و تواناست بطوریکه این خصیصه ممتاز، دولت را بیش از پیش برای اجرای برنامه های توسعه ای و خدمت کردن در منطقه ترغیب می کند.

هاشمی رویکرد برنامه ریزی ها و ارائه خدمات را مبتنی بر نقش دادن به مردم دانست و افزود: اساس هر طرح اجرایی باید استوار بر مردم باشد و هیچ طرحی بدون محور قرار دادن مردم معنا نخواهد داشت.
 
وی با اشاره به پیشرفت دانش و خرد و نقش بسزای آن در اقتصاد، گفت: هر طرح و برنامه باید با ضرورت دانش بنیان بودن ایجاد و در آن چشم انداز ده ساله با علم به پیشرفت تکنولوژی و دانش دیده شود.

استاندار همچنین از توجه ویژه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به سیستان و بلوچستان تقدیر کرد و افزود: استان از طرح هایی که منطبق با شرایط و قابلیت های منطقه در نظر گرفته شود استقبال می کند.

آمادگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای اجرای طرح توانمندسازی و خودیار در روستاهای استان 

معاون امور اقتصادی و برنامه ریزی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در شانزدهمین جلسه ستاد راهبردی و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان گفت: این وزارتخانه با توجه به تاکید ویژه دکتر ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و همچنین با پیگیری های مستمر مسئولان استان؛ طرح هایی را برای توسعه منطقه ای استان بخصوص در روستاها آماده ی اجرا دارد.

 دکتر حجت اله میرزایی افزود: تنوع پذیر کردن شغل ها و درآمدها در نقاط روستایی برای خارج کردن انحصار از تک محصولی کشاورزی در این مناطق، نه تنها ضامن ارتقای توانمندسازی خانوادگی در بین روستاییان می شود بلکه میتوان آن را می توان بعنوان الگو به سایر شهرستان ها تعمیم و گسترش داد.

وی به پیگیری مصوبات سفر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به سیستان و بلوچستان که در شهریور ماه امسال صورت گرفت اشاره کرد و گفت: سند 200 صفحه ای توسعه ی منطقه ای استان با آمایش همه ی ظرفیت ها و توانمندی های این خطه در حال تنظیم و در ده روز آینده آماده خواهد شد تا پس از موافقت استاندار به دولت ارائه شود.

معاون امور اقتصادی و برنامه ریزی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین به اجرای طرح توسعه کسب و کار و اشتغال پایدار ( تکاپو ) در استان بر اساس برنامه های اقتصاد مقاومتی از سوی این وزارتخانه اشاره کرد و افزود: این طرح با هدف توسعه ی فرصت های شغلی بر اساس ظرفیت های منطقه ای دنبال می شود.
 
دکتر حجت اله میرزایی گفت: سیستان و بلوچستان از حیث بیمه روستاییان، 30 امین استان کشور است و می بایست برای کمک به روستاییانی که توان پرداخت حق بیمه را ندارند، تمهیداتی در نظر گرفته شود.

اجرای برنامه های اقتصاد مقاومتی در حوزه توانمندسازی و ایجاد اشتغال، نیازمند همکاری همه ی دستگاههاست
 
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان در شانزدهمین جلسه ستاد راهبردی و مدیریت اقتصاد مقاومتی گفت: توسعه کسب و کار و اشتغال پایدار که در قالب طرح ( تکاپو ) توسط ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی محول شده است می بایست با هم افزایی و مشارکت همه ی دستگاهها در سطح استان اجرایی شود.

مهرداد جهاندیده برنامه تامین مالی خرد، را یکی دیگر از محورهای ابلاغی توسط  ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان بیان کرد و افزود: این طرح با انتخاب کارگزار رسمی در استان در حال اجراست.
 
انتهای پیام/پ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.