سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هر آنچه که باید از ال کلاسیکو بدانید/ بارسلونا - رئال مادرید؛ 18:45 امشب + فیلم

فوتبال دوستان سراسر جهان،‌عصر امروز در انتظار دیدار حساس ال کلاسیکو میان تیم های بارسلونا و رئال مادرید هستند.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بازی رفت ال‌کلاسیکو در هفته‌ی چهاردهم امروز  13آذر 1395،ساعت 18:45 در ورزشگاه نیوکمپ برگزار خواهد شد.قضاوت این دیدار حساس را کارلوس گوند بر عهده خواهد داشت.

رئال مادرید و بارسلونا تاکنون در 269 بازی به میدان رفته‌اند. که سهم بردهای باشگاه بارسلونا بیشتر از رئال مادرید بوده است. 109 پیروزی به نفع بارسلونا، 58 تساوی و 96 برد برای رئال مادرید. همچنین فصل گذشته بارسا در دیدار رفت موفق شد 4_0 رئال را در برنابئو شکست دهد ولی دردیدار برگشت این رئال بوده که موفق شده 2_1 در نیوکمپ پیروز شود.

آندرس اینیستا هافبک ارزشمند و کاپیتان باشگاه بارسلونا، که در بازی مقابل والنسیا مصدوم شد به احتمال زیاد مشکلی برای بازی مقابل رئال مادرید ندارد. اومتیتی نیز تا آخرین لحظه شرایط نامشخصی دارد. متیو دیگر مصدوم بارسا است، که هنوز با تمرینات گروهی خود را آغاز نکرده است. در صورت ادامه مصدومیت این دو بازیکن، مارلون در فهرست بارسلونا برای ال‌کلاسیکو قرار خواهد گرفت. در تیم رئال مادرید نیز گرت‌بیل در دیدار مقابل اسپورتینگ لیسبون آسیب دید و مجبور شد زمین بازی را ترک کند که پس از انجام تست‌های پزشکی مشخص شد که مهاجم 27 ساله ولزی حداقل 2 ماه از میادین دور خواهد بود.

پیش از این کهکشانی ها، تونی کروس (هافبک) و آلوارو موراتا (مهاجم) را نیز به علت آسیب‌دیدگی از دست داده بودند و در این دیدار 3 بازیکن اصلی‌ خود را در اختیار نخواهند داشت.


قیمت بلیت بازی

ال کلاسیکو یکی از گران‌ترین مسابقات فوتبال جهان است. به طوری که بر اساس گزارش سایت خرید و فروش fcbarcelona tickets ارزان‌ترین قیمت بلیت این دیدار، بر اساس قیمت یورو در ایران 2میلیون و 680 هزار تومان و گران‌ترین قیمت 6 میلیون و 448 هزار تومان و قیمت متوسط 3 میلیون و 840 هزار تومان گزارش شده است.

ال‌کلاسیکو در انگلیس پخش نخواهد شد

در انگلیس پخش مستقیم فوتبال از ساعت 14:45 تا 17:15 ممنوع است. این قانون برای این وضع شده که هواداران تیم‌های لیگ‌های پایین‌تر تشویق شوند تا از نزدیک بازی تیم محبوبشان را تماشا کنند.ال‌کلاسیکو در ساعت  15:15به وقت انگلیس پخش خواهد شد که طبق این قانون، انگلیسی‌ها قادر به تماشای آن نخواهند بود. 

ترکیب‌های احتمالی

ترکیب بارسلونا: ترشتگن_ جوردی آلبا_ پیکه_ ماسکرانو_ گومس_ راکتیچ_ اینیستا_ بوسکتس_ مسی_ نیمار _سوآرز

سرمربی: لوییس انریکه

ترکیب رئال مادرید: ناواس_ راموس_ مارسلو_ واران_ کارواخال_ مودریچ_ کواچیچ_ خامس رودریگز_ رونالدو_ بنزما_ ماریانو

سرمربی: زیدان

یکی از دلایل اختلاف بین دو تیم رئال مادردید و بارسلونا، مربوط به مناطقی است که هر یک از این دو تیم در آنها واقع شده‌اند. این دو منطقه با هم منازعاتی داشتند، رئالی‌ها در منطقه کاسیتا دارند و بارسایی ها در منطقه کاتالونیا. در واقع رقابت این دو تیم فوتبالی تا حد زیادی از اختلافات سیاسی بین کاستیایی‌ها و کاتالان‌ها ناشی می‌شود و نویسنده‌ای آن را جنگ داخلی اسپانیا نامیده است. البته امروزه میان این دو تیم خبری از دشمنی‌های گذشته نیست.

لیونل مسی با زدن 21 گل رکورددار بیشترین گل زده در ال کلاسیکو می‌باشد، استفائو با 18 گل و رونالدو با 16 گل به ترتیب دوم و سوم هستند.


زیدان و انریکه

کارنامه زیدان و انریکه کاملاً بر عکس یکدیگر است. انریکه اگر چه بازیکنی بسیار خوب حتی در رده ملی بود، اما هیچگاه نتوانست بازیکنی در حد و اندازه های زیدان باشد؛ زیدانی که بسیاری کارشناسان او را به حق یکی از برترین هافبک های تاریخ فوتبال می دانند. این دو در دوران بازی پنج بار روی در روی یکدیگر قرار گرفتند که ماحصل آن یک پیروزی و سه تساوی برای هر یک از آنها بود.

هر دو مربی امروز در دوران بازی، سابقه گلزنی در ال کلاسیکو را داشته اند؛ انریکه پیش از پوشیدن پیراهن بارسا، پنج فصل در رئال توپ زد، و هشت فصل با پیراهن آبی و اناری در میادین حاضر شد. او در مجموع با پیراهن هر دو تیم در ۳۲ ال کلاسیکو در تمامی رقابتها به میدان رفت و پنج بار گلزنی کرد؛ یک گل برای رئال و چهار گل برای بارسا.
اما زیدان که با پیراهن رئال از میادین خداحافظی کرد، سه گل در ال کلاسیکو به ثمر رساند. انریکه تمام دوران بازی خود را در لالیگا سپری کرد و ۱۰۲ گل به ثمر رساند که ۷۳ گل آن با پیراهن بارسا بود، و زیدان هم پنج فصلی که در لالیگا توپ زد، ۳۷ گل در کارنامه خود ثبت کرد.

خاطره ای از درگیری مربیان دو تیم

از حاشیه های این دو مربی که می تواند بر حساسیت بازی اضافه کند، می توان به درگیری آنها در ال کلاسیکو ۲۰۰۳ اشاره کرد. در آن بازی زیدان طی یک با پویول بر سر تصاحب توپ درگیر بود؛ پویول ضربه ای به پای زیدان زد و زیدان هم با آرنج به صورت پویول کوبید. انریکه به سرعت خود را به صحنه رساند و با زیدان به مشاجره پرداخت. زیدان که عصبانی به نظر می رسید، با صدای بلند بر سر انریکه داد و فریاد می کرد و دستش را روی صورت انریکه گذاشت و او را هل داد. هر چند این دو بازیکن رابطه خاصی با هم نداشتند، اما پس از این بازی رابطه آنها کاملاً سرد شد و بارها در مصاحبه های بعد از بازی از خجالت یکدیگر درآمدند.

MSN و BBC

دوئل دیگری که حساسیت این بازی را تشدید می کند، رقابت مثلث خط حمله دو تیم است. MSN در ال کلاسیکو در مجموع 21 گل به ثمر رسانده و این در حالیست که BBC تنها موفق به 13 بار گلزنی شده و از بین آنها گرت بیل هنوز موفق به گلزنی در ال کلاسیکو در لالیگا نشده است.


دیدار برگشت ال‌کلاسیکو نیز در هفته‌ی سی‌وسوم، سوم اردیبهشت 1396 در ورزشگاه برنائبو برگزار خواهد شد.

70 نکته خواندنی درباره‌ کهکشانی‌های اسپانیا

سوپر گل های کارلوس،رائول و زیدان به بارسلونا + فیلم

سفر بازیکنان رئال به بارسلونا و استقبال پرشور هواداران + فیلم

پیش نمایش جذاب ال کلاسیکو + فیلم

10 سوپرگل فراموش نشدنی رئال مادرید به بارسلونا + فیلم

نام کی روش در کنفرانس خبری زیدان پیش از ال کلاسیکو

مقایسه آمار و ارقام رونالدو و مسی در ال کلاسیکو + فیلم

آرزوی موفقیت مدافع استقلال برای مسی در ال کلاسیکو

نشست مطبوعاتی زین الدین زیدان پیش از ال کلاسیکو + فیلم و زیرنویس فارسی

نشست مطبوعاتی لوئیس انریکه پیش از ال کلاسیکو + فیلم و زیرنویس فارسی

خط و نشان کریس رونالدو در آستانه ال کلاسیکو + تصاویر


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۸:۵۳ ۰۸ مرداد ۱۳۹۶
وا
پارسا بارسا
۱۴:۴۲ ۰۹ خرداد ۱۳۹۶
برو خوش باس رعالی
رئال مادریدی
۱۶:۰۳ ۱۳ آذر ۱۳۹۵
ان شاءالله که ما می بریم! :)