سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سرمایه‌گذاری نفتی 5.5 میلیارد دلاری هند در ایران

شرکت نفت هند 5.5 میلیارد دلار در پروژه‌های نفتی ایران سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اویل پرایس؛ "بی اشوک"، رئیس شرکت نفت هند، اعلام کرد با سرمایه‌گذاری 5.5 میلیارد دلاری در پروژه‌های نفتی ایران، ظرفیت کوچکترین پالایشگاه شرکت را که در سهام آن با ایران شریک است به 300 هزار بشکه در روز افزایش خواهد داد.

این پروژه می‌تواند شرکت تابعه "چِنای پترولیوم" متعلق به شرکت نفت هند را بار دیگر احیا کند و پالایشگاه "ناگاپاتینام" نیز فعال خواهد شد. راه‌اندازی این پروژه به ایران فرصت می‌دهد قادر به تامین تمام تقاضاهای نفتی در پالایشگاه جنوبی هند باشد.

با توجه به توسعه روزافزون هند و فقدان منابع انرژی مطمئن برای جمعیت روستایی، این کشور نیاز مبرمی به منابع جدید انرژی دارد. در فاز اول راه‌اندازی پالایشگاه "ناگاپاتینام"، ظرفیت تولیدات نفتی 120 تا 180 هزار بشکه در روز افزایش می‌یابد و در فاز دوم، این حجم به تولید 300 هزار بشکه در روز منتهی خواهد شد.

"دارمندرا پرادان"، وزیر نفت هند، اوایل هفته اعلام کرد این کشور چندین میلیارد دلار بدهی نفتی به ایران دارد که بخش اصلی آن متعلق به شرکت خصوصی "اِسار اویل" است. تا ماه مه، پالایشگاه‌های هند در مجموع 6.11 میلیارد دلار به ایران بدهی نفتی داشتند؛ اما در اوایل ماه جاری میلادی بخش عمده‌ای از این بدهی تسویه شد.

وزیر نفت هند اعلام کرد: پس از لغو تحریم‌های اقتصادی ایران از 16 ژانویه 2016 و باز شدن کانال‌های بانکی برای جابه‌جایی پول با این کشور از 20 مه 2016، موفق شدیم 3.563 میلیارد دلار از 6.118 میلیارد دلار بدهی خود را به ایران پرداخت کنیم. 

ایران 6 سال تحت تحریم‌های اقتصادی قرار داشت و در نتیجه آن تبادلات نفتی این کشور با هند به پایین‌ترین سطح رسید. با پایان یافتن تحریم‌ها، هند قصد دارد سرمایه‌گذاری بیشتری در پروژه‌های نفتی ایران انجام دهد و این سرمایه‌گذاری‌های بیشتر به افزایش تولیدات منتهی خواهد شد.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.