سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مغالطه کاری آلن ژوپه علیه ایران/نامزد شکست خورده فرانسه، رقیب خود را به تعارف با روسیه متهم کرد

نامزد شکست خورده حزب راستگرای انتخابات فرانسه، در چارچوب جنگ لفظی با "فرانسوا فیون"، رقیب خود را به افراط در تعارف با پوتین متهم کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از "روسیا الیوم"؛ "آلن ژوپه" –نامزد شکست خورده حزب راستگرای انتخابات ریاست جمهوری فرانسه- در چارچوب جنگ لفظی خود با "فرانسوا فیون" –نامزد پیروز این حزب- فیون را به افراط در تعارف با "ولادیمیر پوتین" –رئیس جمهور روسیه- متهم کرد.

"آلن ژوپه" امروز چهارشنبه در گفتگویی مطبوعاتی گفت: "ما باید با روسیه گفتگو کنیم، ولی این گفتگو باید صریح و بدون تعارف باشد. سه واقعیت وجود دارد که من به آنها می گویم؛ اول آنکه پیوستن شبه جزیره کریمه به این کشور، خلاف قوانین بین المللی است و پوتین باید به توافق مینسک پایبند باشد."

ژوپه که در انتخابات مقدماتی از فرانسوا فیون شکست خورد، افزود: "من هم قبول دارم که اولویت در سوریه، نابودی گروه داعش است، ولی انتظار دارم که روسیه راه حلی را برای خروج از بحران ارائه دهد."

نامزد شکست خورده انتخابات ریاست جمهوری فرانسه در ادامه انتقادات خود علیه فیون با توسل به مغالطه کاری مدعی شد: "حل بحران سوریه، آنگونه که فرانسوا فیون انتظار دارد، به دست ائتلاف روسیه و ایران نیست؛ چراکه ایران، تا حد بسیار زیادی باعث بی ثباتی در یمن، عراق و سوریه شده است و حزب الله، حزبی ایرانی است که همچنان، اسرائیل را تهدید می کند. ما باید در تعامل با روسیه، دوراندیش تر و صریح باشیم."

گفتنی است فرانسوا فیون از پایان دادن به تحریم های اقتصادی علیه روسیه حمایت می کند و معتقد است که برای نابودی داعش، راهی جز توسل به روسیه و دولت سوریه وجود ندارد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.