سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساری،

خرید تضمینی 40 هزار مرکبات

دولت 40 هزار تن مرکبات امسال از کشاورزان به صورت تضمینی خریداری می کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، محمد علی طهماسبی معاون وزیر در امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی مازندران گفت: نمی توان مرکبات را از استان مازندران حذف کرد اما ابزارهایی برای کاهش خطرات محصولات کشاورزی وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در کشور 4 میلیون 700 هزار تن مرکبات تولید می شود که عمده آن در مازندران است، افزود: افزوده باغداری و کشاورزی از نظر اشتغال، درآمدزایی و ارزش اهمیت بالایی دارد.

معاون وزیر در امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: دولت 40 هزار تن خرید تضمینی مرکبات دارد و باید برای عرضه محصولات باغی استان بازارهای مصرف را شناسایی و عرضه کرد.

عباس علی آبادی عضو هیات مدیره تعاون روستایی کشور نیز در این جلسه گفت: 30 درصد میوه تولیدی کشور در پایتخت توزیع می شود و باید مرکبات مورد نیاز تهران از مازندران تهیه شود.

علی آبادی با بیان اینکه باغداران فقط منافع فردی خود را نبینند و با یک قیمت متعادل حرکت کنند، افزود: امروز همه پرتقال موجود در کشور قابل ذخیره سازی نیست و در نظر داریم تا با خرید تضمینی قسمتی از مرکبات رکود را از بازار خارج کنیم.

وی گفت: خرید محصولات باغ های خرد و کوچک برای حمایت و کمک به باغداران در اولویت قرار دارند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.