سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

اشتغال پایدار، راهگشای ازدواج جوانان

کارشناس اقتصادی گفت: دولت با راه اندازی کارخانه های نیمه تعطیل و ایجاد اشتغال برای جوانان می تواند موانع پیش روی ازدواج جوانان را برطرف نماید.

بهلول حسینی کارشناس اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به آنکه ایجاد اشتغال راهگشای ازدواج جوانان است، اظهار داشت: دولتمردان و نمایندگان مجلس باید تمام همت خود را در جهت راه اندازی کارخانه‌ها و صنایع تعطیل و نیمه تعطیل به کار گیرند، چرا که با ایجاد اشتغال علاوه بر رونق اقتصاد موانع پیش روی ازدواج جوانان برطرف می شود.

وی افزود: دولت با کاهش هزینه های اجرایی و تخصیص آن به پروژه‌های عمرانی می تواند برای بسیاری از جوانان جویای کار ایجاد اشتغال نماید چرا که صنایع متعددی به این پروژه ها وابسته هستند.

حسینی ادامه داد: جوانان پس از کسب درآمد و برنامه ریزی مالی به کمک پشتوانه و حمایت مالی خانوارها می توانند نسبت به تشکیل خانواده اقدام نمایند .

کارشناس اقتصادی با بیان اینکه تسریع در تسهیلات تأثیر بسزایی در ساماندهی ازدواج جوانان دارد، عنوان کرد: بانک‌های دولتی با بهانه تراشی های مختلف از پرداخت وام ازدواج به جوانان خودداری می نمایند، که درنهایت این امر تعویق ازدواج جوانان را به همراه دارد.

وی با اشاره به اینکه مسکن اساسی ترین کالای سبد خانوار به شمار می رود، تصریح کرد: دولت باید اعتبارات ویژه ای برای ساخت مسکن جوانان در شرف ازدواج در نظر بگیرد به طوریکه برای مدت زمان مشخصی یک واحد مسکونی با حداقل متراژ را در اختیار جوانانی که توان مالی برای تأمین مسکن را ندارند، قرار دهد تا جوانان به این سنت حسنه ترغیب و تشویق شوند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۶:۴۲ ۲۹ اسفند ۱۳۹۵
چیزی که دولت و مجلس هیچ توجهی بهش نداره و اصلاً در تصویب بودجه حرفی ازش زده نشد موضوع اشتغال و ازدواج جوانان بود !!!
ناشناس
۱۶:۲۸ ۲۹ اسفند ۱۳۹۵
فعلا بیکاری رو درست کنن