سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لرستان؛

کمبود محیط بان درمناطق حفاظت شده لرستان

معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان می گوید: با توجه به طبیعت بکر و مستعد لرستان و تنوع آب و هوایی در این استان زندگی گیاهی و جانوری قابل توجهی وجود دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان ؛ نبی الله قائد رحمت با اشاره با اینکه در حال حاضر در سطح استان تنها 107 محیط بان فعالیت می کنند، افزود: در میانگین جهانی به ازای هر یک هزار هکتار یک میحط بان باید فعالیت کند در حالی که در لرستان به ازای هر چهار هزار هکتار یک محیط بان وجود دارد.
وی اضافه کرد: در راستای رفع این مشکل و دستیابی به استاندارد جهانی در سطح استان اقدامات لازم انجام شده و در صورت تامین اعتبار و استخدام نیرو مشکل کمبود محیط بان استان برطرف خواهد شد.
قائدرحمت همچنین گفت: در سال های اخیر یکی از رویکردهای سازمان حفاظت محیط زیست بالا بردن ضریب مناطق تحت حفاظت است که این امر مستلزم حضور امکانات و نیروی انسانی می باشد.
وی افزود : با توجه به میانگین جهانی هر محیط بان باید از پنج هزارهکتارحفاظت کند که این میانگین در لرستان به 10 هزار هکتار رسیده است که با استاندارد جهانی فاصله زیادی دارد.
وی اظهار کرد: باتوجه به صعب العبور بودن مناطق استان لرستان میانگین حراست از هر سه هزار هکتار یک محیط بان می خواهد و در این استان 400 محیط بان مطابق استانداردهای جهانی کمبود وجود دارد.
انتهای پیام/ا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.