سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گرجی مطرح کرد؛

34 درصد خانم‌ها و 20درصد آقایان مبتلا به بیماری اضطراب هستند

رئیس سومین کنگره بین‌المللی اضطراب گفت: به طور میانگین 34 درصد خانم‌ها و 20 درصد آقایان ایرانی در طول زندگی خود مبتلا به بیماری اضطراب هستند.

به گزارش خبرنگار  گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی گرجی رئیس سومین کنگره بین‌المللی اضطراب که امروز( چهارشنبه) در معاونت توانبخشی جمعیت هلال احمر برگزار شد، اظهار داشت: طبق بررسی‌های انجام شده به طور میانگین 30 درصد افراد جامعه در طول زندگی خود مبتلا به بیماری اضطراب هستند که از این بین 34 درصد از خانم‌ها و 20 درصد از آقایان ایرانی درگیر  این بیماری هستند.

گرجی بیان داشت: طبق جدیدترین تحقیقاتی که از دانشجویان آلمان به عمل آمده مشخص شده که 70 درصد آن‌ها دچار اضطراب بیش از حد استاندارد هستند بنابراین اضطراب و آثار آن تنها مختص به کشور ما نیست و پیشگیری و کنترل آن نیاز به برنامه‌ای مدون دارد.

وی با بیان اینکه اضطراب‌زدایی و کاهش تنش‌های آن نوعی از اقتصاد مقاومتی است، افزود: با کاهش اضطراب توانایی افراد در تولید علم، صنعت افزایش می‌یابد، بنابراین راندمان کار افراد در جامعه افزایش یافته و از هزینه‌هایی که صرف دارو و درمان بیماران می‌شود، کاسته شده و از این رو سلامتی افراد جامعه ارتقا خواهد یافت.

رئیس سومین کنگره بین‌المللی اضطراب تصریح کرد: سازمان بهداشت جهانی بیماری اعصاب را به عنوان یکی از بیماری‌هایی معرفی کرده که در دهه‌ آینده مشکلات اساسی برای بشر رقم خواهد زد.

گرجی ادامه داد: جنگی که در حال‌حاضر در دنیا مشاهده می‌کنیم، زلزله و تصادفات جاده‌ای عواملی هستند که به خصوص در کشور ما هموطنانمان را دچار مشکلات و اختلالات بعد از سانحه یعنی بیماری PTSD( اختلال اضطرابی پس از صانحه) کرده است.

وی بیان داشت: جنگ تحمیلی عراق نمونه‌ای از عواملی است که باعث شده بعد از 30 سال افرادی از جامعه همچنان در رنج و اختلالات بعد از این حادثه قرار داشته باشند.

رئیس سومین کنگره بین‌المللی اضطراب درباره هدف این کنگره گفت: ما تجارب خوبی در 30 سال گذشته از بررسی و پیگیری بیماری PTSD ( اختلال اضطرابی پس از سانحه) یا اختلالات بعد از سانحه داشته‌ایم و با برگزاری این گردهمایی‌ها سعی داریم ضمن بهره‌برداری از تحقیقات و تجارب کشورهای درگیر با جنگ همچون جنگ جهانی اول و دوم به یک نتیجه نهایی برای ارتقا سلامت انسان‌ها، پیشگیری، کنترل و کاهش اختلالات بعد از سانحه باشیم.

گرجی در پایان گفت: امیدواریم در طی این همایش دو روزه با جمع‌بندی تجارب کشورهای درگیر با جنگ به ویژه کشورهای غربی که نمایندگانی از آن‌ها در این همایش حضور دارند، تعامل و راهکاری برای جامعه بشریت پیدا کنیم.

*50 درصد کودکان دچار تنش بیش از حد هستند/ مدیریت اضطراب امری ضروری است

 علی گرجی رئیس سومین کنگره بین‌المللی اضطراب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: 30 تا 50 درصد از کودکان در یک دوره‌ای از رشد دچار تنش‌هایی بیش از حد توانایی تحمل خود هستند.

گرجی با بیان اینکه 10 سال پیش کشته‌شدگان تصادفات جاده‌ای 28 هزار نفر بوده، گفت: با اعمال قوانین و مقررات رانندگی به منظور مدیریت تنش و اضطراب‌های ناشی از رانندگی در حال‌حاضر آمار کشته‌شدگان تصادفات جاده‌ای به 4 هزار نفر رسیده است.

وی ضمن انتقاد از نبود آموزش در مدیریت تنش و اضطراب‌های زندگی روزمره، بیان داشت: نظام آموزش و پرورش، بهداشت و درمان و سایر دستگاه‌های ذی‌ربط باید در خصوص برطرف کردن این خلأ که ضرورت آن بسیار احساس می‌شود، تلاش کنند.

رئیس سومین کنگره بین‌المللی اضطراب با اشاره به اینکه کشورهای غربی به لحاظ ارتباط اجتماعی ضعیف هستند، افزود: در کشور ما ارتباطات اجتماعی بسیار قوی بوده و به علت شرکت در گروه‌های اجتماعی همچون هیأت‌های مذهبی افراد به طور ناخودآگاه تنش‌ها و و اضطراب‌های خود را تخلیه می‌کنند.

گرجی با بیان اینکه مرکز تحقیقات علوم اعصاب شفا بیمارستان خاتم‌الانبیا تحقیق و بررسی بر روی اضطراب زدایی را آغاز کرده گفت: هدف حدف اضطراب از جامعه است چرا که اگر در جامعه تنش و اضطراب نباشد افراد جامعه سالم‌تر بوده و توانایی اقتصادی جامعه افزایش می‌یابد و معضلات اجتماعی نیز کاهش خواهد یافت.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین اصل مدیریت تنش‌ها و اضطراب می‌باشد افزود: تنش یک امر ذاتی و طبیعی است که از بدو تولد همراه ما می‌باشد، اگر تنش‌هایی که هر روز با آن مواجه می‌شویم جمع شده مزمن و طولانی شود منجر به بروز اختلالات اضطرابی خواهد شد.

رئیس سومین کنگره بین‌المللی اضطراب ادامه داد: بنابراین باید با مسافرت، ورزش، هنر، موسیقی نسبت به درمان تنش‌ها و تخلیه‌ آن‌ها اقدام کنیم.

گرجی تصریح کرد: اگر تنش شدت گیرد و تخلیه نشود در زمانی طولانی مدت علاوه بر اینکه شانس ایجاد بیماری‌های روانی و اضطرابی را در فرد ایجاد می‌کند بلکه موجب تحریک‌پذیری فرد در موقعیت‌های مختلفی که او قرار می‌گیرد، خواهد شد.

وی ادامه داد: ‌تمامی معضلات اجتماعی و کاهش کیفیت زندگی ریشه‌ در تنش‌ها و اضطراب‌های مضمن دارد، طبق بررسی‌های انجام شده پس‌زمینه طلاق، اضطراب است، حتی گفته شده اضطراب شانس تصادفات را افزایش می‌دهد و با کاهش تولیدات و راندمان کاری بر خلاف اقتصاد مقاومتی عمل می‌کند.

رئیس سومین کنگره بین‌المللی اضطراب گفت: عدم آموزش و بی‌تجربگی و عدم مدیریت تنش‌ها با تغییر سبک زندگی منجر به افزایش معضلات اجتماعی شده است.

گرجی در پایان گفت: در سومین کنگره بین‌المللی اضطراب 10 استاد برجسته بین‌المللی از کشورهای آمریکا، انگلستان، استرالیا ، سوئیس و آلمان حضور دارند، این افراد در زمینه اضطراب، اضطراب زدایی و اختلالات اضطرابی پس از سانحه فعالیت کرده‌اند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.