سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان؛

7سال حکم حبس برای پنج شکارچی حیات وحش موته صادر شد

پنج متخلف شکار که در پناهگاه حیات وحش موته اصفهان اقدام به شکار یک راس قوچ و دو راس میش کرده بودند به هفت سال حبس تعزیری محکوم شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: این متخلفان اسفند سال گذشته در پناهگاه حیات وحش موته یک راس قوچ و دو راس میش وحشی را که یکی از آنها آبستن بود، شکار کرده بودند.

مرتضی جمشیدیان افزود: آنان به دلیل تمرد و تیراندازی بسوی ماموران حفاظت محیط زیست، شکار یک راس قوچ و دو راس میش و نگهداری و حمل سلاح غیرمجاز با حکم دادگاه به تحمل هفت سال حبس تعزیری و پرداخت چهارصد میلیون ریال بابت ضرر و زیان به محیط زیست محکوم شدند.

از این متخلفان دو قبضه اسلحه شکاری، 26 فشنگ، دوربین شکاری و سایر ادوات شکار کشف شد.

طبق بند ب ماده 12 قانون شکار و صید، شکار غیرمجاز جانوران وحشی جُرم محسوب می شود و مستوجب مجازات است.

پناهگاه حیات وحش موته با وسعت 204 هزار و 305 هکتار در شمال استان اصفهان، شمال غربی میمه و جنوب غربی شهرستان دلیجان قرار دارد.

پناهگاه حیات وحش موته یکی از پر ارزش ترین مناطق ایران بخصوص از نظر گیاهان منحصر به فرد و زیستگاهی مناسب برای زندگی آهو و منطقه ای برای تکثیر این گونه است.

پناهگاه موته دارای دو بخش، یکی بخش جلگه ای و هموار برای زیست آهو و دیگری مناطق کوهستانی برای زیست قوچ، میش، کَل و بُز است .



انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.