سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد؛

همایش ملی نماز در فرهنگ رضوی برگزار شد

همزمان با دوم آذر ماه سالروز تشکیل بسیج دانشجویی همایش ملی نماز در فرهنگ رضوی برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،مدیر فرهنگسرای قرآن و عترت در خصوص برگزاری این همایش، گفت :  این همایش به منظور تحقق منویات رهبری با تمرکز و پرداختن جدی به امر نماز و توسعه و ترویج فرهنگ نماز به لحاظ کمی و کیفی در سطح جامعه برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین محمد حسن جمال ‌زاده اشاعه و ترویج فرهنگ رضوی در عرصه نماز، گسترش فعالیت‌های فرهنگی، هنری و پژوهشی مرتبط با نمازو سیره امام رضا(ع)،  گرامیداشت تولید کنندگان و پدید آوردگان برتر آثار پژوهشی در زمینه  نماز با الهام از آموزه‌های رضوی و اهل بیت (ع) و کمک به انتشار گسترده‌تر این آثار را مهترین اهداف این همایش ذکر کرد.

وی به محورهای کلی فراخوان مقاله در این همایش اشاره کرد و گفت:  الزمات و اقتضائات فراگیر در سطح جامعه برپایه فرهنگ رضوی، چگونگی نهادینه سازی فرهنگ نماز مبتنی برفرهنگ رضوی، توسعه و ترویج کمی و کیفی نماز با تاکید بر آسیب شناسی فرهنگ نماز در بازار و گفتمان سازی برای زمینه سازی ایجاد تمدن اسلامی از محورهای کلی فراخوان مقاله برای این همایش بوده است.

مدیر فرهنگسرای قرآن و عترت در ادامه اضافه داشت: شناسایی موانع و محدودیت‌های  اساسی در برپایی نماز و مقایسه فرهنگ رضوی با فرهنگ امروزی جامعه در ابعاد اخلاقی، معنوی، تربیتی به ویژه اقامه نماز و تاثیرات بررسی نماز بربهداشت روانی اقشار جامعه از بارزترین الزامات فرهنگ نماز در سطح جامعه است .

جمال زاده افزود :ایجاد تمدن اسلامی در سایه‌ی  نماز، شهادت، ایثار، تعلیم و تربیت و افزایش معرفت و بصیرت دینیِ جامعه محقق می‌شود و معرفی الگوهای موفق در نهادینه‌سازی فرهنگ نماز در دانشگاه‌ها، مدارس و بازار برای دستیابی به تمدن اسلامی ضروری است.

وی با اشاره به ارائه 220 مقاله به دبیرخانه این همایش گفت: مقالات توسط کمیته علمی ارزیابی شده است و از میان مقالات برگزیده 10 مقاله در قالب سخنرانی ارائه شد؛ همچنین به زودی دو کتاب حاوی مجموعه مقالات برتر و پذیرفته شده در این همایش، در فضای مجازی منتشر خواهد شد.

 مدیر فرهنگسرای قرآن و عترت در پایان گفت:  این همایش یک روزه با حمایت پژوهشکده مجازی تربیت اسلامی بنیان، فرهنگسرای قرآن و عترت شهرداری مشهد، بنیاد علمی فرهنگی امام رضا(علیه السلام)، دانشگاه فرهنگیان، سازمان بسج دانشجویی و سایر نهادهای فرهنگی  در محل پردیس شهید بهشتی واقع در دانشگاه فرهنگیان مشهد برگزار شد.

انتهای پیام//ف.ف
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.