سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز؛

رئیس دانشگاه تبریز؛ عضو کمیته اجرایی اتحادیه بین‌المللی دانشگاه‌های جهان

رئیس دانشگاه تبریز عضو کمیته اجرایی اتحادیه بین‌المللی دانشگاه‌های جهان شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛پورمحمدی،در پانزدهمین کنفرانس عمومی اتحادیه بین‌المللی دانشگاه‌های جهان به‌ عنوان عضو علی‌البدل کمیته اجرایی اتحادیه بین‌المللی دانشگاه‌های جهان انتخاب شد.

این انتخاب در پانزدهمین کنفرانس عمومی اتحادیه بین‌المللی دانشگاه‌های جهان که از 13 تا 16 نوامبر در تایلند و با حضور نمایندگان دانشگاه‌ها‌ از سراسر جهان برگزار شد، صورت گرفت.

همین گزارش حاکی است: با توجه به اینکه از هر کشور فقط یک دانشگاه امکان عضویت در کمیته را داشتند، روسای دانشگاه‌های تهران و تبریز به ترتیب برای عضویت در کمیته‌های اصلی و علی‌البدل کاندیدا شدند که هر دو توانستند اعتماد روسای دانشگاه‌های جهان را کسب کنند و تا سال 2020 عضو کمیته اجرایی IAU شوند.

یادآور می‌شود؛ اصلی‌ترین معیارهای عضویت در هیات اجرایی این اتحادیه؛ جایگاه، اعتبار و  فعالیت بین‌المللی دانشگاه، بوده است.

همین گزارش حاکی است که اتحادیه بین‌المللی دانشگاه‌های جهان از نهادهای وابسته به سازمان علمی، فرهنگی و هنری سازمان ملل متحد "یونسکو" و دارای 632 عضو بوده و دانشگاه تبریز از جمله قدیمی‌ترین اعضای این اتحادیه از جمهوری اسلامی ایران است.


انتهای پیام/ش

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.