سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آذربایجان غربی دومین استان در زمینه اجرای طرح مهار آبهای مرزی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی : از محل اعتبارات مهار آب های مرزی استان تا پایان سال 97 در حدود 61 هزار و 570 هکتار از اراضی استان به سیستمهای نوین آبیاری تجهیز می شود.

به گزارش  خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ اسمعیل کریم زاده با بیان اینکه از سال ۹۴ طرح مهار آب های مرزی در استان های مرزی کشور آغاز شده و قرار است در قالب یک طرح چهارساله اتمام یابد ، افزود: آذربایجان غربی بعد از خوزستان دومین استان کشور در زمینه اجرای طرح مهار آبهای مرزی است.
وی بیان کرد: در این راستا از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی ۲۱ طرح در زمینه مهار آب های مرزی استان اجرایی می شود که امیدواریم تا پایان سال ۹۵ بیش از ۱۸ هزار هکتار از این طرحها به بهره برداری برسند.
کریم زاده خاطر نشان کرد: برای اجرای این طرحها نزدیک به ۱۲۲۰ میلیارد تومان اعتبار از محل صندوق توسعه ملی تخصیص داده شده است که در سال ۹۴ از ۲۸۶ میلیارد تومان اعتبارات مصوب در حدود ۹۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان پرداخت و جذب شده است و در سال جاری نیز تاکنون ۷۱۲ میلیارد ریال اعتبار از این محل پرداخت شده است و روند تخصیص این اعتبارات با توجه به پیشرفت فیزیکی و زمان بندی به استانها است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی اضافه کرد: درراستای مصرف بهینه آب در حوضه آبریزدریاچه ارومیه مبلغ ۸۴۰ میلیارد ریال اعتبار تخصیص داده شده که برای اجرای پروژه هایی از قبیل اجرای طرح های آبیاری نوین، انتقال آب با لوله ، اجرای شبکه های فرعی در پایاب سدها ، ایجاد کانال با پوشش های بتنی ، تهیه نقشه کاداستر و آگاه سازی جوامع محلی است که در ۹ شهرستان حوضه آبریز دریاچه ارومیه هزینه می شود.
وی ادامه داد: نتایج طرحهای احیای دریاچه ارومیه در بخش کشاورزی از سال ۹۳ تا کنون برای اجرای سیستمهای نوین آبیاری تحت فشار در سطح ۶۰۳۴ هکتار ، انتقال آب با لوله ۴۱۴ کیلومتر ، اجرای شبکه های فرعی آبیاری زهکشی به مقدار ۳۴۸۲ هکتار و تهیه نقشه کاداستر اراضی آبی حوضه آبریز دریاچه ارومیه به مقدار ۳ هزار هکتار ازاراضی کشاورزی واقع درحوضه آبریزدریاچه ارومیه بوده است .


انتهای پیام/م
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.