سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ایلام؛

پذیرایی بیش از 300 هزار زائر در دهلران

امام جمعه دهلران اعلام کرد : در روزهای گذشته بیش از 300 هزار نفر از زوار امام حسین(ع) در شهرستان مرزی دهلران پذیرایی شده اند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛ حجت الاسلام سیدمحسن موسوی گفت : مردم دهلران امسال نیز همانند سال های گذشته سنگ تمام گذاشتند.

وی افزود : مردم ولایتمدار و مرزنشین دهلران همچون سال گذشته پای کار آمدند و به گونه ای پذیرایی کردند که در اذهان همه زوار به یادگار ماند و ثبت شد.
 
حجت الاسلام موسوی تاکید کرد : بیش از 14 روز است که مردم دهلران پذیرایی از زوار را در موکب ها و ایستگاه های صلواتی شروع کرده اند و در یک حرکت خودجوش مردمی از زوار امام حسین(ع) پذیرایی کردند.
 
وی بیان داشت: باتوجه به اینکه دسترسی مرز مهران به کربلای معلا نزدیک تر است، ترافیک سنگینی از زوار وارد استان ایلام شد و شهرستان دهلران نیز باتوجه به اینکه ورودی استان از طرف خوزستان و شهرستان اندیمشک است، سهم زیادی از این ترافیک را دارا بود.
 
امام جمعه دهلران اظهار داشت: در روزهای گذشته برابر اعلام مسئولین مرز مهران بسته شد و موج زیادی از زوار از شهرستان مهران برگشتند و وارد شهرستان دهلران شدند که از طریق مرزهای استان خوزستان وارد کشور عراق شوند.
 
وی ادامه داد: تعداد زیادی از زوار هم این روزها وارد شهرستان دهلران شدند که به مهران بروند ولی باتوجه به اینکه جاده دهلران بطرف مهران بسته شده بود، در شهرستان دهلران ماندند و به خوبی پذیرایی و اسکان شدند.
 
وی تصریح کرد: ستاد مشارکت های مردمی اربعین حسینی(ع) شهرستان دهلران دارای بیش از 20 موکب صلواتی اصلی در مسیر اندیمشک - دهلران -  مهران است که در سطح شهر، روستاها و بخش ها مستقر هستند.
 
حجت الاسلام موسوی به آشپزخانه های مرکزی سطح شهر دهلران اشاره نمود و افزود: 5 آشپزخانه مرکزی در مرکز شهر دهلران مستقر هستند و در بخش ها و روستاها هم بصورت خودجوش آشپزخانه های مرکزی استقرار یافته اند.
 
وی درپایان به ظرفیت بالای شهرستان دهلران و مرز چیلات اشاره نمود و گفت: مرز چیلات دهلران یکی از بهترین نقاط دسترسی به کشور عراق است و می طلبد جهت تسهیل در تردد زوار و کم کردن حجم بالای زوار در استان از این گذرگاه استفاده نمود.











انتهای پیام/

برچسب ها: ایلام ، مهران ، دهلران ، زائر ، زوار
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.