سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد؛

ضرورت توسعه زیرساخت های مرز بین المللی مهران

تولیت آستان قدس رضوی گفت: برای توسعه زیرساخت های مرز بین المللی مهران ، تدوین نقشه جامع و کامل ضرورت دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی در جمع خادمان و صاحبان موکب های اسکان و تغذیه زائران اربعین حسینی در ایلام، افزود: به استاندار ایلام پیشنهاد شده است تا یک نقشه جامع طراحی و تمام امکانات، نیازها و تجهیزات مورد نیاز در آن لحاظ شود تا در آینده بتوانیم زمینه تردد و زیارت آسان را در این مرز فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه خدمت به زائران حسینی به مانند خدمتگزاری به حجاج بیت الله الحرام دارای اجر و پاداش است، افزود: خدمتگزاری به زائران سیدالشهداء(ع) افتخار بزرگی است که امروز نصیب مردم استان ایلام شده است.

حجت الاسلام رئیسی با بیان اینکه امکانات موجود با این همه زائر که با شور و شعور خاصی در مرز مهران حضور می­یابند، همخوانی ندارد و کافی نیست، تأکید کرد: برای رفع این مشکلات و تسهیل در زیارت زائران، به برنامه ریزی های لازم و تجهیز و تکمیل زیرساخت ها به شدت نیاز است.

وی با اشاره به اینکه در جریان بازدید از مرز مهران، برخی نارسایی ها مشاهده شده و به مسؤلان نیز راهکارهای لازم پیشنهاد شده است، گفت: موضوع اربعین تقریباً طی دو روز آینده خاتمه می یابد و نیاز است که بلافاصله برای رفع موانع و مشکلات سال های بعد چاره اندیشی شود.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه موضوع اربعین یک ساله نیست و باید هم از لحاظ زمانی و هم از نظر افزایش هرساله جمعیت زوار، پیش بینی های لازم صورت بگیرد، اظهار کرد: موضوع مرز مهران و تردد زوار روز به روز در حال توسعه و افزایش است.

وی با اشاره به اینکه در این نقشه جامع باید مواردی همچون تغذیه، اسکان، پارکینگ، اجتماع، بهداشت و درمان، حمل و نقل و...، دیده شود تا زائران در سال های آینده با مشکلات کمتری مواجه شوند، گفت: با توجه به ورود کم نظیر زائران به این استان، باید تمام واقعیات و مشکلات ایلام و مرز مهران به مجموعه دولت گزارش شود تا بیش از گذشته برای ایجاد ظرفیت ها و زیرساخت ها اقدام کنند.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه مجموعه آستان قدس رضوی نیز همپای دیگر خادمان زوار حسینی، تا آنجا که امکان داشته برای خدمت در این عرصه مبارک مشارکت داشته است، افزود: امسال توفیق حاصل شد تا در بهترین نقطه تردد زوار(مرز مهران) که نیازمند ارائه خدمات بیشتر بود، برای خدمتگزاری به زائران حاضر شویم و انجام وظیفه کنیم.

وی با بیان اینکه مجموعه آستان قدس رضوی برای هرگونه همکاری در زمینه تسهیل در زیارت زائران اباعبدالله الحسین(ع) آمادگی کامل دارد، گفت: دولت باید بیش از پیش پای کار باشد، چرا که باتوجه به امکانات موجود، ایجاد زیرساخت ها و ظرفیت ها در مهران کار چندان سختی نیست.

وی با اشاره به اینکه مشاهده برخی افراد و خانواده هایی که برای خروج از کشور و زیارت عتبات عالیات درمرز معطل مانده اند، بسیار سخت و نگران کننده است، گفت: خیلی سخت و دردناک است که به شوق زیارت، چند روزی در مرز معطل بمانید و اجازه خروج و زیارت فراهم نشود. باید ساز و کاری تدوین شود تا زمینه تردد و زیارت آسان برای زائران فراهم آید، چرا که راهپیمایی اربعین، بزرگترین رزمایش جامعه بشری است.

حجت الاسلام رئیسی با اشاره به اینکه همه مسئولان و مدیران باید در قبال اربعین حسینی احساس وظیفه کنند و این احساس باید در همه بخش های کشور جاری شود، افزود: آستان قدس رضوی نیز به برکت وجود حضرت رضا(ع) برای خدمتگزاری به زائران حسینی آمادگی کامل دارد و نقش آفرینی خواهد کرد.

وی با بیان اینکه آستان قدس رضوی با تبعیت از فرمان رهبر فرزانه انقلاب(مدظله العالی) مسئله زیارت و خدمت به فقرا و مستمندان را محور اصلی برنامه های خود قرار داده است، یادآور شد: از آغاز فعالیت در آستان قدس رضوی، اولین چیزی که احساس شد که مورد نیاز است، ساخت زائرسراهای ارزان قیمت برای زائران بود. امروز طراحی و ساخت شهر زائر در مشهد مقدس آغاز شده است، این زائرسرا در زمینی به مساحت ۳۵ هکتار و با ظرفیت پذیرش ۲۵ هزار زائر هم اکنون در حال ساخت است.

حجت الاسلام رئیسی با بیان اینکه اجرای این پروژه عظیم هم اکنون با سرعت در حال انجام است، تصریح کرد: تلاش می شود که تا پایان سال جاری فاز اول این پروژه به بهره برداری برسد و زمینه پذیرش ۴۵۰۰ زائر فراهم آید.

انتهای پیام//آ.ج

برچسب ها: زیرساخت ، مرز ، مهران
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.