سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کولیوند در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد

مراجعه بیش از 485 زائر به مراکز درمانی مستقر در مرزها

رئیس کمیته بهداشت و درمان اربعین گفت: از ابتدای آغاز تردد زائران در مرزهای مهران، چزابه و شلمچه تا امروز صبح 485 هزار و 683 نفر به مراکز بهداشتی و درمانی مستقر در مرزها مراجعه کرده‌اند.

پیرحسین کولیوند رئیس کمیته بهداشت و درمان اربعین در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار داشت: از ابتدای آغاز تردد زائران در مرزهای مهران، چزابه و شلمچه تا امروز صبح 485 هزار و 683 نفر به مراکز بهداشتی و درمانی مستقر در مرزها مراجعه کرده اند.

وی با بیان اینکه خدمت دهی به زوار اربعین همچنان در مرزهای سه گانه ادامه دارد، افزود: از این تعداد مراجعه به مراکز بهداشتی و درمانی مستقر در مرزها، 295 هزار و 127 نفر به مراکز درمانی مراجعه کرده‌اند.

رئیس کمیته بهداشت و درمان اربعین، بیان کرد: همچنین 190 هزار و 556 نفر از زائران اربعین به مراکز 115 مراجعه کرده‌اند.

وی با بیان اینکه از این تعداد مراجعه کننده 308 هزار و 542 نفر زائر مرد بوده اند، گفت: همچنین 177 هزار و 141 زائر زن به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه کرده‌اند.

کولیوند تصریح کرد: 457 هزار و 933 نفر از زائران به دلیل مشکلات داخلی به مراکز درمانی و بهداشتی مراجعه کرده اند.

وی افزود: 2 هزار و 197 نفر از زائران اربعین در مرزهای مهران، چزابه و شلمچه بر اثر تروما به مراکز مراجعه  کرده اند.

رئیس کمیته بهداشت و درمان اربعین تأکید کرد: 482 هزار و 141 نفر از افراد مراجعه کننده درمان و ترخیص شده اند و هم اکنون سه هزار و 509 نفر در مراکز و بیمارستان ها بستری هستند.

وی گفت: هدف ما خدمت مطلوب و به موقع به زائران است و تا زمانی که زائران در مرزها تردد داشته باشند کمیته بهداشت و درمان نیز به آنان خدمات بهداشتی و پزشکی ارائه می دهد.

 کولیوند گفت: موج بازگشت زائران به کشور از2 روز گذشته آغاز شده است و از زائران می خواهیم که در زمان برگشت به شهرهای خود عجله نکنند و با رعایت  نکات ایمنی سلامت خود و همراهانشان را حفظ کنند.

وی افزود: ما در کمیته بهداشت و درمان اربعین در عراق نیز به زائران خدمات  مطلوبی ارائه داده ایم به گونه ای که با همکاری وزارت بهداشت و هلال احمر جمهوری اسلامی ایران به یک میلیون نفر خدمات درمانی در بیمارستان های عراق ارائه شده است.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.