سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد؛

برگزاری سمینار "مهندسی بافت و طب بازساختی ترمیم استخوان" در مشهد

ريیس مرکز تحقیقات ارتوپدی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: نخستین سمینار مهندسی بافت و طب بازساختی در ترمیم استخوان به میزبانی مرکز تحقیقات ارتوپدی دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار می شود

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، دکتر محمدحسين ابراهيم‌زاده، گفت: با توجه به اینکه بسیاری از روش‌های متداول و قدیمی هنوز پاسخگوی مطلوبی برای بیماران و پزشکان نیست، در این سمینار به شاخه‌ی جدیدی از علم برای معالجه ضایعات غضروفی در بیماران جوان و ورزشکاران پرداخته شده است تا به‌عنوان راهبردهایی در زمینه تحقیقات و درمان ضایعات غضروفی برای کشور به نتایج موثری دست یابیم.

وی گفت: این سمینار یک همایش بین بخشی و فرابخشی و در واقع مجمعی از دانشمندان علوم مختلف و متخصصان بالینی است که با بحث و تبادل‌نظر، نتایج تحقیقات، راهکارها و راهبردهایی را برای آینده کشور ارائه می دهند.

این عضو هیات‌علمی مرکز تحقیقات ارتوپدی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، با اعلام اینکه سمینار "سلول‌های بنیادی مهندسی بافت و پزشکی بازساختی در ترمیم استخوان و مفصل"، با هدف ارائه راهکارهای جدید به‌منظور توسعه درمان استخوان و مفصل برگزار خواهد شد، عنوان کرد: متخصصانی از رشته‌های مختلفی ازجمله مهندسی بافت، زیست مواد، پزشکی، ژنتیک، جراحان دست، شانه، مفصل هیپ و ران در این سمینار حضور خواهند داشت تا تجمیع آرائی در جهت رسیدن به محصولاتی با قابلیت تجاری سازی و استفاده بالینی برای بیماران صورت گیرد.

دبیر اجرایی اولین سمینار سلول‌های بنیادی مهندسی بافت و پزشکی بازساختی در ترمیم استخوان و مفصل، رویکرد اصلی این سمینار را محصول محور دانست و گفت: درحال حاضر بیش از ۱۰ محصول تجاری شده در بازار برای ترمیم بافت غضروف وجود دارد و همچنان تحقیقات در این زمینه ادامه دارد و در دانشگاه‌های مختلف کشور، بخش دولتی و خصوصی نیز اقدامات جدی در این زمینه در حال انجام است.

دکتر مرادی با تاکید بر اینکه این سمینار محصول محور و هدفمند خواهد بود، خاطرنشان کرد: بحث‌های تکنیکی، قانونی و تمام آنچه که ضرورت نیاز برای رسیدن به محصولاتی که مشکل بیماران را برطرف کند، در این سمینار ارائه خواهد شد و به دنبال تجمیع آراء محصولاتی هستیم که بتواند این مشکلات را حل کند.

وی با اعلام اینکه این سمینار به صورت مقالات محصول محور برگزار خواهد شد، تاکید کرد: تاکنون بیش از ۳۷ مقاله در این سمینار پذیرش شده و با توجه به استقبالی که صورت گرفته، مهلت ثبت‌نام تا ۱۵ آذر ماه جاری ادامه خواهد داشت. همچنین این سمینار دارای هشت امتیاز باز‌آزموی طی دو روز برای شرکت‌کنندگان خواهد بود و برای سخنرانان نیز به ازای هر سخنرانی پنج امتیاز ویژه در نظر گرفته می‌شود.

عضو هیات‌علمی مرکز تحقیقات ارتوپدی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود که حدود ۱۵۰ تا ۱۷۰ نفر در اولین سمینار سلول‌های بنیادی مهندسی بافت و پزشکی بازساختی در ترمیم استخوان و مفصل حضور داشته باشند، خاطرنشان کرد: میهمانانی از کشورهای آمریکا، مالزی، دبی و ترکیه نیز در این سمینار حضور خواهند داشت.

دکتر مرادی گفت: این سمینار ارتباط صنعت و دانشگاه را برقرار خواهد کرد و از طرفی مشارکت شرکت‌های دانش‌بنیان و تولیدکننده نیز پرشور خواهد بود.

وی با تاکید براینکه بازدید از شرکت‌های تولیدکننده تجهیزات ارتوپدی و پزشکی برای شرکت‌کنندگان در نظر گرفته شده است، افزود: در این سمینار کارگاه‌های مهندسی بافت، سلول‌های بنیادی، پی آر پی، جراحی و ضایعات غضروف توسط متخصصان و شرکت‌های تولیدکننده برگزار خواهد شد.

لازم به ذکر است؛ این سمینار۲۴ و ۲۵ آذر ماه سال جاری در تالار شهید چمران بیمارستان قائم(عج) دانشگاه علوم پزشکی مشهد به منظور تبادل‌نظر و ارائه آخرین دستاوردهای داخلی و بین‌المللی در زمینه کاربرد سلول‌های بنیادی، مهندسی بافت و طب بازساختی در درمان بیماران یا ضایعات غضروفی، مشکلات استخوان و مفصل برگزار خواهد شد.

انتهای پیام//آ.ج

برچسب ها: سمینار ، استخوان ، مشهد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.