سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آرای مردمی کلینتون در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا باز هم افزایش یافت

برتری نامزد شکست‌خورده دموکرات‌ها در برابر ترامپ در آرای مردمی به یک میلیون و 700 هزار رای رسید.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه ایندیپندنت، دو هفته از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا می‌گذرد و آخرین آمارها از شمارش آرا نشان می‌دهد هیلاری کلینتون، رقیب شکست خورده دموکرات‌ها در مجموع تمامی ایالت‌های آمریکا بیش از یک میلیون و 700 هزار رای بیشتر از دونالد ترامپ، نامزد پیروز جمهوریخواهان کسب کرده است. 

بر این اساس، آخرین شمارش آرا نشان می‌دهد کلینتون در مجموع ایالت‌های آمریکا بیش از 63 میلیون و 600 هزار رای کسب کرده است. این درحالی است که دونالد ترامپ تنها 61 میلیون و 900 هزار رای را بدست آورده است. هیلاری کلینتون تا این لحظه، پس از باراک اوباما، بیشترین آرا را در تاریخ انتخابات ریاست جمهوری آمریکا کسب کرده است. 

همچنین از جنبه درصدی، کلینتون توانست 48 درصد کل آرای انتخابات ریاست جمهوری را بدست بیاورد. دونالد ترامپ به عنوان پیروز انتخابات، تنها 46.7 درصد آرا را کسب کرد. علی‌رغم رای کمتر ترامپ نسبت به رقیب دموکراتش، او توانست 290 رای کالج الکترال (مجمع برگزینندگان) را کسب کند و کلینتون تنها 232 رای الکترال را بدست آورد. علی‌رغم پیشتازی کلینتون در مجموع آرای مردمی، ترامپ به دلیل کسب آرای الکترال بیشتر موفق به پیروزی در انتخابات 8 نوامبر شد. 

انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.