سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شیراز؛

موزه مردم شناسی لپویی فرصتی برای رونق اقتصاد گردشگری

موزه مردم شناسی لپویی با مجوز میراث فرهنگی به عنوان یک موزه بومی محلی و اقامتگاه بوم گردی در شهر لپویی قرار دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ کاکاخان جعفری یکی از بنیانگذاران و فعالان میراث فرهنگی شهر لپویی با بیان اینکه زیربنای این موزه 360 متر است گفت: کار جمع آوری اشیا و ابزارآلات این موزه در مدت 20 سال انجام شده و در حال حاضر با دارابودن بسیاری از اسباب و اثاثیه و ابزار آلات قدیمی و تاریخی و نیز کشفیات باستان شناسی منطقه به موزه مردم شناسی این شهر تبدیل شده است.
جعفری افزود: در این موزه که در تاریخی ترین خانه برجای مانده این شهر راه اندازی شده، ابزار آلات و ادوات دستی کشاورزی، ترازوها و قپون های قدیمی شهر، سکه ها و ظروف قدیمی، انواع قفل و کلید دست ساز، رادیو ها و تلویزیون های قدیمی سیاه و سفید و رنگی به نمایش گذاشته شده است.
وی با بیان اینکه در بین مستندات باستان شناسی این مجموعه وجود اسکلت 6 هزار ساله شهر و انواع ظروف سفالی تولید شده با سفال قرمز که مختص همین شهراست نشان دهنده پیشینه تاریخی و باستانی لپویی است ادامه داد: این آثار باستانی، نشان دهنده آغاز دوره روستا نشینی است.
جعفری خاطر نشان کرد: پیش از دوره لپویی که آغاز دوره روستا نشینی در این منطقه است دوره های موشکی، جاری و بکون بوده است که در این سه دوره بشر جنگل نشین بوده اند.
شهر لپویی در 40 کیلومتری شمال شیراز قرار گرفته است.
انتهای پیام/ر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.