سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سرلشکر صالحی در مراسم تودیع و معارفه فرماندهان جدید و سابق نزاجا؛

ارتش، نیرویی راهبردی و مجهز است/ در برخی نخبگان، بی‌بصیرتی به چشم می‌خورد

فرمانده کل ارتش گفت: خوشبختانه در مردم بصیرت وجود دارد ولی در برخی نخبگان عدم بصیرت و عدم دشمن شناسی به چشم می‌خورد.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ امیر سرلشکر عبداله صالحی فرمانده کل ارتش در مراسم تودیع و معارفه فرماندهی نزاجا که در صبح امروز در سالن شهید مطهری ستاد نیروی زمینی ارتش برگزار شد، با اشاره به اینکه در نیروی زمینی ارتش کارهای بزرگی انجام شده است گفت: برای مثال لشکرهای قدیمی برای چابک‌سازی به عنوان جیپ‌های مستقل ایجاد شدند و در قالب طرح ثامن‌الائمه کارهای بزرگی صورت گرفت.

وی افزود: فناوری تجهیزات و تولید سلاح‌های جذاب برای تهدیدات نوین و سخت‌افزارهایی همچون تانک‌های نوین در زمان ‌امیر پوردستان انجام شد.

فرمانده کل ارتش با بیان اینکه در زمان امیر پوردستان، بهترین جوانان در قابل دانشجویان دانشگاه افسری به میزبانی ارتش پذیرفته شدند و افتخار این را داشته‌ایم که تا دور دوم درجه‌داری را طی کنیم، افزود: بسیاری از متون و آموزش‌هایی در تخصص‌های مختلف تبدیل به جزئیاتی با تغییرات مبنایی شدند.

سرلشکر صالحی تأکید کرد: به کارگیری پهپاد در عرصه تاکتیکی عملیاتی شده و در عرصه فناوری اطلاعات و مخابرات، سامانه‌های جامع‌ در نزاجا ساخته شد که نیروهای دیگر نیز از آن بهره می‌برند.

فرمانده کل ارتش با بیان اینکه ارتباط تاکتیکی در نزاجا با فناوری‌های جدید تبدیل به ظرفیتی شده که هنوز نشان داده نشده است، عنوان داشت: لایه‌های ارتباطی ویژه‌ای که اختراع در آن ‌انجام شده است هنوز ارائه نشده‌اند که به عنوان یک توانمندی نرم‌افزاری وجود دارد.

وی ادامه داد: هوانیروز ما که از میراث گذشته بود با ظرفیت نیروی زمینی همه صحنه‌های عملیاتی را توانسته ذر ارتش و سپاه سرپا نگاه دارد. بحمدالله ارتش، امروزه نیرویی راهبردی و مجهز است.

سرلشکر صالحی با بیان اینکه فرمانده کل قوا بر موضوع بصیرت تأکید دارند گفت: در مردم خوشبختانه بصیرت وجود دارد اما در برخی نخبگان عدم دشمن‌شناسی به چشم می‌خورد.

فرمانده کل ارتش ادامه داد: شاید هنوز هم برخی فکر کنند می‌شود با دشمن تعامل کرد اما باید بدانیم دشمن در چه وضعیت عرضی یا طولی قرار دارد.

صالحی گفت: ما زمانی با عراق جنگیدیم و او دشمن فصلی ما بود و الان نیست اما دشمن طولی دشمنی است که هدفش را نسبت به ما در طول زمان از دست نمی‌دهد و امریکا دشمن طولی ایران است و نباید فکر کنیم با یک تعامل این دشمنی از بین می‌رود.

وی تصریح کرد: امریکا تبدیل به یک گرگ شده حال چگونه می‌توان در برابر آن کوتاه آمد؟ مگر کودتای ٢٨ مرداد علیه جمهوری اسلامی بود و مگر ما می‌توانیم آن را فراموش کنیم؟

فرمانده ارتش گفت:حال این موجود که جز گرگ صفتی کار دیگری ندارد، آیا می تواند بعنوان برادر بزرگ دست کسی را بگیرد و به کسی کمک کند؟

وی افزود: من کاری به سیاسیون ندارم ولی معتقدم امریکا که مثل گرگ است، دشمن ماست.

سرلشکر صالحی با بیان اینکه ما در صحنه عمل عمق توان و قدرت خود را نشان داده‌ایم، افزود: ما با دشمنی روبرو هستیم که با ترفندهای مختلف افرادی را برای جنگ جلو می اندازد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انتصاب امیر حیدری به فرماندهی نیروی زمینی، تصریح کرد: از امیر حیدری درخواست داریم بسترهای آمادگی در حوزه جنگهای نوین را برای رسیدن به اهداف فراهم کند.

فرمانده کل ارتش همچنین با اشاره به موقعیت ممتاز جمهوری اسلامی در منطقه، سردار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه را یکی از مرواریدهای نیروهای مسلح ایران عنوان کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: دفاعی ، امنیتی ، خوشبختانه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.