سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

چرا مسئولان افغانستان در نشست امنیتی «هالفیکس» حاضر نشدند؟

نشست هالفیکس با موضوع مبارزه با تروریسم در حالی برگزار شد که نماینده‌ای از افغانستان در آن حضور نداشت.

به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، نشست جهانی‌ «هالفیکس» با حضور ناتو و شماری از کشورهای جهان درباره مسایل امنیتی و مبارزه با تروریسم از تاریخ 18 تا 20 نوامبر در کانادا برگزار شد. در این نشست از افغانستان نیز دعوت شده بود؛ اما به دلایل نامعلومی نمایندگان افغانستان در این نشست شرکت نکردند.

پیش از این در خبرها آمده بود که عبدالله حبیبی وزیر دفاع به نمایندگی از افغانستان شرکت کرده است، اما مسئولان این وزارت خبر حضور وزیر دفاع در این نشست را رد می‌کنند.

محمد رادمنش معاون سخنگوی وزارت دفاع به سلام‌وطندار گفته است هر چند افغانستان نیز در این نشست دعوت شده بود، اما وزیر دفاع در آن شرکت نکرده است. وی اضافه می‌کند که در این نشست سه روزه موضوعات مرتبط به کشورهایی که با خطر تروریسم روبه‌رواند، مواضع اعضای ناتو در مورد مبارزه هماهنگ در برابر تروریسم بحث شده است و افزون بر این اسناد و مدارکی نیز در پیوند به پناه‌گاهها و کشورهای حامیان تروریست‌ ارایه شده است. او می‌افزاید قرار بود نماینده‌ای از ریاست اجرایی نیز در این نشست شرکت کند.

اما مسئولان در ریاست اجرایی افغانستان نیز می‌گویند قرار بود عبدالله عبدالله در این نشست حضور یابد، اما بنا به دلایلی در این نسشت شرکت نکرد. ریاست اجرایی از دادن هرگونه اطلاعات درباره عدم حضور آقای عبدالله در این نشست خودداری می‌کند.

در آخرین ماه‌ها مردم شاهد گسترش دامنه ناامنی‌ها و حتا سقوط چند ولسوالی به دست مخالفان بودند. در چنین شرایط، این که چقدر نشست امنیتی «هالفکس» برای تأمین امنیت در افغانستان ارزنده بود و چرا نمایندگان حکومت این کشور در این نشست حضور نیافته‌اند هنوز روشن نیست.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.