سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دو عنصر مهم برای موفقیت در کلاس‌های درس/ خوب گوش دادن یک مهارت است

یک کارشناس ارشد مشاوره و راهنمایی گفت: خوب شنیدن یکی از مهارت‌های کسب موفقیت در کلاس به شمار می‌رود.

شیدا زاهدی کارشناس ارشد مشاوره و راهنمایی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در رابطه با تکنیک های حضور فعال در کلاس اظهار داشت: اولین و مهمترین راه کسب موفقیت در کلاس داشتن تمرکز کافی است.

این کارشناس ارشد مشاوره و راهنمایی گفت: داشتن تمرکز یعنی تمام حواس دانشجو و دانش‌آموز به کلاس درس و مطالب ارایه شده توسط استاد باشد نه اینکه هر لحظه به موضوعی فکر کرده و برخی از مطالب را متوجه نشود.

وی ادامه داد: نکته قابل ذکر دیگر اینکه بهتر است دانشجویان و دانش آموزان با معده خالی سر کلاس حاضر نشوند زیرا گرسنگی و افت قند خون مانع حفظ تمرکز می شود.

زاهدی با بیان اینکه مطالعه قبل از حضور در کلاس یکی از شاخصه های مهم کسب موفقیت است، افزود: مطالعه پیش از شروع کلاس باعث می شود تا ذهن کمی آمادگی دریافت مطالب را داشته و در زمان طرح درس توسط معلم و یا استاد با داشتن زمینه قبلی فهم مطلب آسانتر شود.

کارشناس ارشد مشاوره و راهنمایی بیان کرد: با وجود داشتن کتاب و جزوه درسی یادداشت‌برداری از صحبت‌های استاد بسیار مهم است چرا که وی درس را با زبانی ساده‌تر و مثال‌های قابل فهم‌تر ارایه می‌کند.

وی در این رابطه افزود: با یادداشت برداری از صحبت‌های معلم و استاد سر کلاس درس، یک چکیده از مطالب مهم در در اختیارتان است و می‌توانید در صورت لزوم در کوتاه ترین زمان مروری بر درس داشته باشید.

زاهدی ادامه داد: خوب شنیدن یک مهارت بوده و یکی از کلیدهای کسب موفقیت به شمار می‌رود.
 
وی افزود: وقتی خوب بشنوید و مطالعه هم داشته باشید می توانید در کار کلاسی شرکت کرده و طرح سوال نمایید.

زاهدی ادامه داد: پرسش از معلم باعث ایجاد خلاقیت شده و سایرین را به مشارکت در کلاس  
تشویق خواهد کرد.

کارشناس ارشد مشاوره و راهنمایی تصریح کرد: بهتر است دانشجویان بدانند که طرح سوال به معنای نقد استاد نیست بلکه راهی برای کسب مطالب جدید و رفع ابهامات در خصوص درس ارایه شده است.

وی افزود: بهتر است برای طرح سوال، سوالات خود را در طول کلاس یاداشت کرده و در صورت نگرفتن پاسخ حین تدریس در آخر کلاس آنها را مطرح کنید.

کارشناس ارشد مشاوره و راهنمایی گفت: بهتر است برای خوب شنیدن مطالب به استاد نزدیک باشید و از نشستن در ردیف های جلو خجالت نکشید.

وی ادامه داد: هر چه به ردیف های انتهایی کلاس نزدیک باشید، تمرکز کمتری داشته و بیشتر شیطنت خواهید کرد زیرا علاوه بر خوب نشنیدن صدای استاد از زاویه دید وی هم دورتر بوده و از لحاظ انضباطی حاشیه امنی برای خود حس می‌کنید.

این کارشناس ارشد مشاوره و راهنمایی در پایان افزود: بهتر است از مسایلی که باعث برهم خوردن تمرکز سر کلاس می شود، دوری کرده و خصوصا از همراه داشتن یا استفاده از موبایل سر کلاس خودداری کنند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.