سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد؛

سرزمین خورشید،سوگوار اربعین اباعبدلله الحسین(ع) +تصاویر

همزمان با اربعین حسینی شور کربلایی مردم سرزمین خورشید صحنه ای دیگر از دلدادگی نسبت به اباعبدالله الحسین(ع) را در مشهد به منصه ظهور رسانیده است.


به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگارن جوان از مشهد
،اربعین حسینی فرارسید و دلدادگان در سرزمین خورشید هشتم 40 روز را در جوار مضجع شریف ثامن الحجج(ع) عاشقانه و عارفانه سپری کردند و کمال خویش را از سرچشمه های جوشان و زلال عاشورا تا اربعین یافتند.

                       

صحنه های دلدادگی سلسله عشاق بیش از یک ماه است که در شهر امام رضا(ع) به نمایش درآمده، در این مدت دل در گرو یار گذاشتند با قافله سالار کاروان اسرای کربلا زینب کبری(س) همراه شدند به ناله های رقیه و سکینه گوش فرا دادند و همنوا با سوز دل اهل آسمان سوگواری کردند.

                      

و در اربعین حسینی؛ سخن از کوفه و سرهای بر نیزه، باردیگر حال شیفتگان اهل بیت در مشهدالرضا را پریشان کرده و یاد داغ دل زینب بی تابشان نموده که تنها حرم قدسی و شمیم رضوی مرهم زخم دلشان خواهد بود.

                 

دسته های سینه زنی و زنجیرزنیبرگزارکننده چهلمین روزشهادت سید و سالار شهیداناز شهرهای مختلف ایران با حضور درجوار حرم مطهر امام هشتم درچهلمین روز شهادت اسوه ایثارو شهامت حضرت امام حسین(ع) عزاداری می کنند.

هیاتهای مذهبی از مساجد ، تکایا و حسینیه های شهر مشهد با حمل پرچم های سیاه برای عرض تسلیت به آستان آسمانی امام هشتم (ع) راهی حرم مطهر رضوی می شوند .

             

اجتماع عزاداران در صحن جامع رضوی از ساعت 9 صبح آغازشده است  و عاشقان اباعبدا...(ع) با مرثیه سرایی، قرائت زیارت اربعین، سخنرانی آیت ا... علم الهدی و مداحی ذاکران اهل بیت(ع)، دل را راهی کربلای حسین(ع) کرده اند.

برنامه های اربعین امسال در مشهد مقدس عطرآگین به حضور شهدای مدافع حریم اهل بیت (ع) شده است .

                  

پیکر مطهر شهید هریری امروز همزمان با اربعین حسینی از میدان شهدای مشهد به سمت حرم مطهر رضوی تشییع شد .

ویژه برنامه های عزاداری اربعین در حرم مطهر رضوی هم امروز از ساعت هفده و 15 دقیقه با قرائت زیارت امین ا... در رواق امام خمینی(ره) آغاز می شود و در ادامه، قرائت زیارت عاشورا، سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین محسن کافی، مرثیه خوانی جواد حسین خانی، سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین مدنی و مرثیه خوانی امیر عارف، دیگر برنامه های شب اربعین خواهد بود.

انتهای پیام//ف.ف
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
زهره
۱۸:۱۳ ۳۰ آبان ۱۳۹۵
عزاداریتان مقبول درگاه حق

با تشکر