سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان؛

برگزاری مراسم آیینی «روایت نینوا» در روستای اریسمان

مسؤول هیأت خادمان نینوای اریسمان گفت: در این سرزمین تاریخی در چهلمین روز شهادت امام حسین(ع) و یاران باوفایش مراسم آیینی با نام «روایت نینوا» در عصر روز اربعین حسینی برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،علی صدیقیان  در جمع اصحاب رسانه اظهار کرد: روستای تاریخی اریسمان با قدمتی 7 هزار ساله مرکز تولید مس در ایران کهن در حاشیه فلات مرکزی ایران در کیلومتر 50 جاده کاشان - اردستان، در امتداد بادرود، 12 کیلومتری امامزاده آقا علی عباس(ع) و 20 کیلومتری نطنز واقع‌ شده است.

وی افزود: اکنون پس از هزاران سال که خاک این سرزمین میراث‌دار تاریخ کهن این مرز و بوم بوده، مردمانش نیز همچون دیگر مردم ایران اسلامی امانت‌دار سنت 1400 ساله‌ هستند.

مسؤول هیأت خادمان نینوای اریسمان ادامه داد: در این سرزمین تاریخی سال‌ها است که در چهلمین روز شهادت امام حسین(ع) و یاران باوفایش برای پاسداشت این رادمردان همیشه زنده تاریخ، مراسم آیینی با نام «روایت نینوا» در عصر روز اربعین حسینی با استقبال خیل عظیم دوستداران و شیفتگان اهل‌ بیت(ع) از اقصی نقاط ایران اسلامی برگزار می‌شود.

صدیقیان تصریح کرد: این مراسم که در نوع خود منحصر به‌ فرد بوده، از لحاظ فرم به شبیه‌خوانی نزدیک است که همراه با نوای نی و روایت یک راوی به اجرا در می‌آید؛ از لحاظ مضمون نیز وقایع پس از شهادت امام حسین(ع) در روز عاشورا تا اسارت خاندان پاک آن حضرت و رفتن کاروان به‌ سوی کوفه و شام را به تصویر می‌کشد.

وی خاطرنشان کرد: قبل از شروع مراسم تمامی زائران با آش سنتی که نذر اهالی اریسمان در این روز است، پذیرایی می‌شوند.

مسؤول هیأت خادمان نینوای اریسمان در پایان گفت: شاید اربعین حسینی بهترین زمانی است که بار دیگر عاشقان مکتب ایثار و شهادت در نینوای اریسمان لحظاتی از این حادثه بزرگ را در ذهن و دل خود تداعی کنند.



انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.