سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آبادان ؛

آغاز کشتهای پاییزه در سطح 28 هزار هکتار مزارع شادگان

کشتهای پاییزه در سطح 28 هزار هکتار مزارع کشاورزی شادگان آغازشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛نعمت اله آلبوغبیش معاون فرماندار شادگان با تاکید بر اهمیت و لزوم تامین آب کشاورزی مورد نیاز شهرستان گفت: کشتهای پاییزه شادگان در سطح 28290 هکتار آغاز شده است.

وی با اشاره به اهداف مهم و اساسی سدسازی از جمله ذخیره سازی و توزیع عادلانه آب و با عنایت به پشتیبانی و پیگیری های رییس مجمع نمایندگان استان و استاندار خوزستان در زمینه تامین آب شهرستان ، اظهار امیدواری کرد: 232 میلیون متر مکعب آب مورد نیاز کشتهای پاییزه و همچنین حقابه تالاب بین المللی و نخیلات شادگان تامین شود.

معاون فرماندار شادگان با اعلام اینکه تأمین کامل سهمیه آب کشاورزی شهرستان جز با همکاری همه جانبه شهرستان های بالا دست مقدور نخواهد بود افزود: در این زمینه با فرمانداران و مسئولین امور آب این شهرستانها هماهنگی شده و انتظار می رود از برداشت آب بیش از سهمیه تعیین شده بشدت خودداری کنند.

وی گفت: سطوح زیر کشت پاییزه شهرستان شامل 21500 هکتار گندم ، 5500 هکتار جو ، 700 هکتار کلزا و 590 هکتار علوفه و سبزیجات بوده که از این مقدار 20670 هکتار در حوزه جراحی و 7620 هکتار در حوزه کارون واقع شده است.

آلبوغبیش افزود: بر اساس پیش بینی هواشناسی،  بیشترین بارندگی پاییز امسال شادگان در اواخر این فصل خواهد بود و نسبت به پاییز سال گذشته 20 درصد کمتر است و بارندگی فصل زمستان سال جاری نسبت به سال قبل در حد نرمال است.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.