سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساری،

شناسایی40 هزار اتباع خارجی غير مجاز

40 هزار اتباع خارجی غير مجاز در مازندران شناسایی شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری  ، رضا محسن پور معاون مدير کل اتباع خارجی استانداری مازندران در جلسه اتباع بيگانه در فرمانداری بابلسر گفت: 40 هزار افغانستانی غير مجاز در استان شناسایی شدند.

وی تعداد افغانستانی غير مجاز در استان را 40 هزار نفر اعلام کرد و افزود: اين بدان معناست که با وجود بحران بيکاری حدود 40 هزار فرصت شغلی استان مازندران در دست اتباع بيگانه است.

معاون مدير کل اتباع خارجی استانداری مازندران گفت : 5 هزار اتباع افغانستانی امسال از مازندران دستگير و به کشورشان بازگردانده شدند و حدود 200 تبعه پاکستانی هم دستگير وبه اردوگاهی در قزوين منتقل شدند.

رضا محسن پور افزود : 90 در صد از کارگران کارخانه های شالی کوبی مازندران را کارگران افغانستانی تسکيل می دهند.

وی از کارفرمايان خواست قبل از اقدام به عقد قرارداد که موجب استخدام کارشناس و کارگر بيگانه می شود، نظر وزارت تعاون کار و امور اجتماعی را در مورد امکان اجازه اشتغال تبعه بيگانه استعلام کنند.

وی گفت : کارفرمايانی که بدون مجوز با افغانی ها کار کنند قانون به شدت با آنها برخورد می کند و بخشداران ودهياران موظف هستند در صورت مشاهده به کارگيری نيروی افغانستانی در کارخانجات يا واحدهای صنعتی موضوع را بلافاصله به نيروی انتظانی اطلاع دهند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.