سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دبیر کل ناتو: امروز بیش از هر زمان دیگری با بی ثباتی و خطر روبرو هستیم

استولتنبرگ گفت امروز اعضای ناتو بیش از هر زمانی با بی ثباتی و خطر رو به رو هستند.

به گزارش گروه بین المل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، ینس استولتنبرگ  -- دبیر کل ناتو -- گفت: حقیقتا ما -- اعضای ناتو -- امروز بیش از هر زمان نسبت به زمان پایان جنگ سرد با موارد بی ثباتی غیرقابل پیش بینی و خطرناک  روبرو هستیم. من در این حال بیش از هر زمان دیگری درباره اینکه ناتو چگونه با این موضوعات برخورد کرده است، تحت تاثیر قرار گرفته ام. ناتو و هم‌پیمانانش به خوبی توانسته اند خود را با شرایط موجود وفق دهند و پاسخگو باشند. ما خود را با جهانی به مراتب خطرناک تر  تطبیق داده ایم.

وی افزود: زمانی که پیمان ترانس آتلانتیک مطرح می شود من بسیار خوش بین هستم تا ثبات اروپا را حفظ کنیم و بتوانیم با چالش هایی که با آنها هم در شرق و هم در غرب  مواجه می شویم، مقابله کنیم.

دبیر کل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) روز جمعه اعلام کرد اطمینان کامل دارد دونالد ترامپ، رئیس جمهور منتخب آمریکا به تعهدات این کشور در قبال ناتو عمل خواهد کرد.

ینس استولتنبرگ همچنین تلاش کرد درباره اختلاف نظر با ترامپ درباره روسیه تحت رهبری ولادیمیر پوتین ابراز اطمینان دهد.

استولتنبرگ تاکید کرد «من کاملا یقین دارم که رئیس جمهور منتخب ترامپ تعهد جدی آمریکا را برای حمایت از امنیت اروپا و ناتو حفظ خواهد کرد». 
 
وی با اشاره به اینکه « این مسئله هم در جهت منافع آمریکا و هم اروپا است » تاکید کرد سرنوشت اروپا و آمریکا بعد از «‌ دو جنگ جهانی و جنگ سرد » در ارتباط تنگاتنگ با یکدیگر قرار دارد.

نخست وزیر سابق نروژ تصریح کرد «‌ من بی صبرانه منتظر همکاری با ترامپ و دیدار با او در بروکسل در نشست سال آینده ناتو هستم ».

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.