سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گرگان؛

اعتبار میلیاردی برای بهسازی مناطق حاشیه نشین

یک هزار میلیارد تومان اعتبار برای بهسازی مناطق حاشیه نشین و بافتهای ناکارآمد شهری اختصاص یافت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان؛معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت عمران و بهسازی ایران امروز در گرگان گفت : ضعف ایمنی محلات در برابر حوادث طبیعی ، بروز آسیب های اجتماعی ، مشکلات محیط زیستی ، فقر مالی و شهری، نابرابری های اجتماعی و ضعف زیرساخت ها به خصوص حمل و نقل عمومی بخشی از مشکلات این مناطق است.

سعید ایزدی افزود : تلاش می کنیم از طریق ستاد باز آفرینی و جذب اعتبار اقداماتی را برای کاهش مسائل و مشکلات این مناطق اجرایی کنیم.

وی ادامه داد: توانمندسازی ساکنین این مناطق از طریق آموزشهای پایدار با همکاری سازمان فنی و حرفه ای از برنامه های ستاد بازآفرینی برای احیای بافتهای ناکارآمد است و با این کار زمینه های توانمندی و اشتغال ساکنان این مناطق فراهم و فقر مالی آنان کمتر می شود. 

ایزدی اضافه کرد: طرح احیای محلات و خانه های تاریخی با همکاری شهرداری ها و سازمان میراث فرهنگی در کشور اجرا می شود و استقرار بخش خصوصی در محلات و خانه های قدیمی یکی از راهکارهای ما برای احیای بافتهای تاریخی است.

وی  گفت : در این راستا مرمت تکایای بافت قدیم گرگان آغاز شده و شهرداری این شهر برای راه اندازی خانه معمار و خانه گفتمان شهر و راه اندازی موزه تاریخ معماری شهر در خانه ها و بافت تاریخی گرگان اعلام آمادگی کرده است.


انتهای پیام/م
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.