سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سمنان;

افزایش ارزش دلاری کالاهای صادراتی از گمرک سمنان

ارزش دلاری کالاهای صادراتی از گمرک سمنان به بازارهای صادراتی 12درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، مدیرکل گمرک استان سمنان گفت : هم اکنون متوسط ارزش دلاری هر تن کالای صادراتی از گمرک سمنان به 453 دلار رسیده و این در حالی است قبل از اجرای برجام این رقم حدود 200 دلار بوده است.
علی سعدالدین اظهار داشت: صادرات امسال گمرک سمنان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی 42 درصد کاهش و از نظر ارزش دلاری 12 درصد افزایش داشته است.
وی گفت: در هفت ماهه امسال 185 هزار و 877 تن کالا از گمرگ استان صادر شد که 84 میلیون و 141 هزار و 792 دلار برای کشور ارزآوری داشته است.
وی با بیان این که در هفت ماهه امسال 50 نوع محصول به 34 کشور جهان از جمله کشورهای عراق، افغانستان،ترکیه، ارمنستان، ترکمنستان، پاکستان، جمهوری کره، تایوان، چین و جمهوری متحده تانزانیا صادر شده، افزود : پودر لباسشویی، سرب، سیمان، فروسیلیس، سنگ سیلیستین، ظروف فولادی،لوله، رنگ، لوازم خانه داری پلاستیکی،سدیم لوریل سولفات،کاشی، هیپو کلریت سدیم، کولر آبی،احشاء دامی،کریولیت دامی،بنزین،هادی برق،آبگرم کن و آبسرد کن،شیر الات بهداشتی، نمک، شیلنگ، کرک بز ، مرغ منجمد از جمله کالاهای صادراتی بوده است.
مدیرکل گمرک استان سمنان با بیان اینکه همچنین در این مدت 14 هزار و 617 تن کالا به ارزش 24 میلیون و 567 هزار و 123 دلار از این گمرک ترخیص شد، گفت: عمده کالاهای وارداتی به گمرک سمنان شامل ماشین‌آلات خط تولید و اجزا و قطعات آنها و مواد اولیه کارخانجات همچون قطعات منفصله برای تولید اتوبوس و مینی بوس،پنبه شانه‌نزده حلاجی‌نشده، مفتول فولادی، نوار فلزی، کاتالیست خودرو، فیلتر های تصفیه دود اگزوز خودرو، الیاف سنتتیک،ماشین الات و دستگاه ها برای قنادی، اجزاء قطعات انباره های برقی،تنورهای شیرینی پزی بوبین کاغذی،سیل ویال پنی سیلین بوده است.
سعدالدین یادآور شد: کالاهای وارداتی نیز از 24 کشور جهان از جمله کشورهای ایتالیا،انگلستان،جمهوری کره، آلمان، سوئیس، تایوان، ترکیه، ازبکستان، چین و هلند بوده است.
وی ارزش دلاری هر تن کالای وارداتی را هزار و 680 دلاراعلام کرد و گفت: کالاهای وارداتی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل هم از نظر وزنی و هم ارزش دلاری 17 درصد کاهش داشته است.
مدیرکل گمرک استان سمنان در آمد گمرک این استان در این مدت را با احتساب ضمانت‌ نامه‌ها 53 میلیارد و 213 میلیون ریال عنوان و اظهار کرد: درآمد گمرک استان امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل 50 درصد کاهش داشته است.
انتهای پیام / ه

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.