سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بجنورد؛

تدوین سند توسعه خراسان شمالی

سند توسعه خراسان شمالی تا دو ماه آینده تدوین می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی خراسان شمالی از تدوین سند توسعه استان تا دو ماه آینده خبر داد و گفت: این سند بر مبنای طرح آمایش سرزمینی و نیز تحلیل‌هایی که وزارتخانه به دست آورده است تدوین خواهد شد که فرصت‌ها و مزیت‌های استان با نگاه آینده‌گرا در آن وجود دارد.

حجت الله میرزایی عنوان کرد: این سند بر اساس تحلیل مجموعه عوامل و فرصت‌های آینده و مزیت‌های گذشته استان خواهد بود که شامل اهداف، راهبردها، سیاست‌ها، اقدامات و پروژه‌های کلیدی است که می‌شود برای توسعه استان تعریف کرد.

میرزایی با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی، اقتصادی پویا، علمی و مبتنی بر توانمندی نیروی کار، تنوع تولید و صادرات همراه با تامین زیرساخت هاست، گفت: یک و نیم میلیارد دلار اعتبار از صندوق توسعه ملی برای توسعه فرصت های شغلی در استان های کمتر برخوردار اختصاص یافت.

وی افزود: طرح تکاپو با هدف شناسایی فرصت های شغلی و سرمایه گذاری بخش کشاورزی، گردشگری و صنایع وابسته در حال اجراست و منابع مالی آن با مشارکت صندوق کارآفرینی امید و بانک توسعه تعاون تامین می شود.

جانشین وزیر در ستاد اقتصاد مقاومتی، از مدیران دستگاه های اجرایی خراسان شمالی خواست تا فرصت های سرمایه گذاری را شناسایی و با سرمایه گذاران کسب و کار هم بیشتر مدارا کنند.

وی همچنین از برگزاری هفته فرهنگی هنری خراسان شمالی دریکی از پارک‌های پرتردد تهران خبر داد و اضافه کرد: به‌منظور آشنایی با ظرفیت‌ها و فرصت‌های گردشگری استان و توسعه گفت‌وگوهای نخبگان و درنهایت ایجاد سرمایه گذاری در استان، این برنامه با نظر ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان در تهران برگزار خواهد شد.

در این نشست که با هدف همفکری و هم افزایی طرح های اقتصادی متناسب با نیازهای استان برگزار شد، محمدرضا صالحی استاندار خراسان شمالی گفت: راه اندازی مبدل های انرژی خورشیدی و احیای باغ ها از طرح های مهم استان است که به زودی اجرایی می شود.

همچنین حسن نادری رئیس سازمان برنامه و بودجه استان خراسان شمالی در این نشست گفت: تاکنون 88طرح اقتصاد مقاومتی دستگاه های اجرایی به ارزش هشت هزار و 900میلیارد تومان به دبیرخانه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی معرفی شد.

انتهای پیام/ط

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.