سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قزوین؛

برداشت چغندر قند در آبیک

مدیر جهاد کشاورزی آبیک از برداشت چغند قند در 520 هکتار از مزارع کشاورزی این شهرستان خبر داد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛ به گفته بیژن لطفی ، 10 هکتار از این میزان بصورت نشایی کشت شده است.

وی افزود : برنامه ریزی مناسب و اعطای تسهیلات مناسب برای  کشت این محصول از قبیل خرید تضمینی و تامین نهاده های مورد نیاز کشاورزان سبب ترغیب کشاورزان و افزایش بیش از 2 برابری سطح زیر کشت این محصول  نسبت به سال قبل شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک گفت:  تا کنون 50 درصد چغندرقند  مزارع کشاورزی شهرستان آبیک  برداشت شد ه است .

به گفته وی ،  متوسط عیار محصولات برداشت شده تاکنون 15.8  است که نسبت به سال گذشته 1.1 درصد افزایش داشته است.

مدیر جهاد کشاورزی آبیک ، استفاده از ارقام مناسب چغندر قند ، بکارگیری توصیه های کارشناسی در زراعت این محصول و شرایط اقلیمی مناسب در هنگام برداشت از جمله کاهش بارندگی های پائیزه را که باعث کاهش تنفس ریشه و ممانعت از تجزیه قند شده را از عوامل موثر در  بالا رفتن درصد عیار این محصول دانست .

لطفی با بیان اینکه کارخانه قند قزوین بصورت شبانه روزی  تحویل و تخلیه محصول چغندر قند کشاورزان را انجام می دهد،  افزود :  روزانه 2هزار و 200 تن چغندر قند از سوی تولید کنندگان استان  تحویل این کارخانه  می شود .

وی ادامه داد  :  محصول چغندر قند سایر استانهای کشور نیز در خارج از محدوده زمانی ذکر شده از سوی  کارخانه قند قزوین خریداری می شود.

لطفی با بیان اینکه وضعیت تحویل ، خرید چغندر قند ، شناسایی مسائل و مشکلات تولیدکنندگان بررسی شده ،  بر تسریع و تسهیل امور، و نظارت دقت بر سنجش شاخصهای خرید از جمله توزین، افت و عیار سنجی تاکید کرد.

انتهای پیام/


 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.