سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد؛

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیاز امروز جامعه

امام جمعه تربت جام گفت : امروز جامعه نیازمند ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حجت الاسلام جواد طاهری افزود: هدفی غیر از زندگی، برای بشر متصور نیست پس چرا عده ای شهادت را انتخاب کردند و حاضر شدند مرگ را انتخاب کنند تا انسان های دیگر در آرامش باشند.

وی گفت : فرهنگ شهادت نیاز امروز ماست این فرهنگ برای زندگی ما ارزش دارد نه برای جنگیدن در برابر دشمن است.

امام جمعه تربت جام خاطرنشان کرد: امروز خانواده ما نیازمند به فرهنگ ایثار است و این فرهنگ می تواند با برگزاری یادواره های شهدا ترویج شود.

حجت الاسلام جواد طاهری با اشاره به فرمان امام خمینی (ره) در زمان جنگ و جانفشانی شهدا برای آنکه حرف امام زمین نماند گفت: امروز رهبر می فرمایند اقتصاد مقاومتی را پیگیری کنید و به جوانان توصیه کردند سبک زندگی اسلامی ایرانی را احیا کنند پس نگویند تحریم هستیم، نگوییم نمی توانیم این حرف ها را مثل شهدا عملیاتی کنند.

وی به جانفشانی شهدا در جنگ با صدامی که به تحریک آمریکا وارد جنگ شد اشاره و عنوان کرد: آنها می خواستند خیمه انقلاب را قبل از استحکام به آتش بزنند و در حالی تجاوز کردند به این سرزمین که دولت و مسئولانش آنچنان مستقر نشده بودند و تنها جایگاه با ثبات جامعه رهبری بود که به فرمان ایشان جوانان در جبهه شرکت کردند تا دین زنده بماند و کشور حفظ شود.

امام جمعه تربت جام گفت: می دانید چرا آنها نمی خواستند شرایط انقلاب را از دست بدهند؟ رزمندگان دیده بودند فساد های علنی خواهر شاه و اطرافیان سلطنت را که چگونه عزت آنها را از بین برده بود و نمی خواستند دوباره خوار و ذلیل باشند.

حجت الاسلام جواد طاهری امروز دانشمند ما ماهواره می سازد و به فضا پرتاب می کند که فقط پرتاب ماهواره به تنهایی یک دانش پیشرفته است و این پیشرفت ها به ما غزت داده است و ایرانی های مقیم کشورهای دیگر امروز افتخار می کند که ایرانی هستند.

وی با اشاره به انتخابات آمریکا خاطر نشان کرد: وقتی مجری از خانم کلینتون خواست خاطره تلخ و شیرین خود را بگوید گفت: تلخ ترین خاطره این است که ما هر جای جهان رفتیم اقدامی بکنیم دیدیم ایران قبل از ما آنجا رفته است؛ پس می بینیم که دشمن چگونه از حضور ایران خشمگین است.

امام جمعه تربت جام در خصوص هدف گذاری دشمن برای افتراق بین مسلمانان افزود: امروز در لندن دو گروه هستند که با کمک دولت انگلیس اقداماتی رسانه ای انجام می دهند و می خواهند با ترویج تفکر شیعه انگلیسی و سنی آمریکایی جهان اسلام را به آشوب بکشند و نتیجه آن می شود اوضاع سوریه و عراق که شاهدش هستیم و فرمانده آمریکایی خوشحال از اینکه مسلمانان توسط مسلمانان کشته می شوند.

حجت الاسلام جواد طاهری گفت: شهدایی که در دفاع از حرم اهل بیت و مسلمانان کشته می شوند نشان دادند که خط شهادت زنده است و اگر قرار باشد به حریم مقدسات توهین شود از جان می گذرند.

وی گفت: ۶۰۰هزار نفر برای اعزام به مناطق درگیری با داعشی که می خواهد تاریخ و انسانیت را فدای منافع خود کرده است ثبت نامه و اعلام آمادگی کرده اند.

امام جمعه تربت جام تصریح کرد: تحلیل گرهای استکبار جهانی گفته اند تنها تمدنی که در مقابل ما می ایستد تمدن اسلامی است که در ایران پرورش می یابد و از نظر آنها جمهوری اسلامی ایران خطرناک است.

حجت الاسلام جواد طاهری هدف این رسانه را اینگونه بیان داشت: آنها می خواهند داعش و کسانی که قمه می زنند را معرف و نماد اسلام قرار دهند و به جهانیان بگویند اسلام یعنی خشونت.

وی با بیان اینکه قرآن نقطه مشترک تمام مذاهب اسلام است گفت: دشمن با تخریب مولویان که اعتقاد به وحدت دارند بر اساس قرآن می خواهد فتنه ای عظیمی بر پا کند.

امام جمعه تربت جام افزود: عربستان سعودی که خود را مدافع اهل سنت می داند از انتشار رساله آیت الله مکارم شیرازی و مقام معظم رهبری که فتوا داده اند توهین به مقدسات اهل سنت حرام است جلوگیری می کند ولی رساله مرجعیتی که توهین به اهل سنت را مباح می داند و در مقابل هفته وحدت، هفته برائت را برگزار می کند آزادانه منتشر می شود این رفتار سعودی ها دشمنی با اهل سنت و اسلام است.

حجت الاسلام جواد طاهری بیان داشت: امروز دشمن ازاجتماع بر محور امام حسین علیه السلام در اربعین می ترسد قبل ها از اجتماع در مکه که تحت کنترل آنها بود و کسی اجازه دادن شعار ضد استکباری نداشت می ترسید و امروز ۲۵ میلیون انسان با محتوی ضد استکباری، عاشق امام حسین علیه السلام و امیدوار به بهشت آنها را به وحشت انداخته است.

انتهای پیام//م.ط

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.