سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حال و هوای اربعین در دانشجویان خارجی دانشگاه‌های کشور

مدیر کل دانشجویان غیرایرانی وزارت علوم از برنامه دانشجویان خارجی دانشگاه‌ها در شب اربعین خبر داد.

محمد صمد جباری مدیرکل دانشجویان غیرایرانی وزارت علوم در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت:نشست تبیین قیام امام حسین(ع) و عاشورا برای دانشجویان خارجی دانشگاه های کشور در شب اربعین در دانشگاه اصفهان برگزار می شود.

وی ادامه داد: این سلسله نشست ها هرساله برای دانشجویان غیرایرانی برگزار می‌شود درحال حاضر هم  این نشست‌ها در دانشگاه‌های شهید بهشتی، الزهرا(س) و امیرکبیر و برخی از دانشگاه ها برگزار شده است.

مدیرکل دانشجویان غیرایرانی وزارت علوم بیان کرد:برگزاری این سلسله نشست ها و تبیین قیام امام حسین(ع) و عاشورا برای دانشجویان خارجی دانشگاه های کشور  از برنامه هایی است که این کارگروه فرهنگی برای دانشجویان غیرایرانی برنامه ریزی کرده ایم برگزار می شود. 

جباری تصریح کرد:دراین سلسله نشست ها که ویژه دانشجویان خارجی دانشگاه های کشور است چند نفر از دانشجویان غیر ایرانی به فرهنگ عاشورا  می پردازند و یک سخنران اصلی هم در این مراسم سخنرانی و به بیان عاشورا می پردازد.

وی افزود:در شب اربعین این نشست در دانشگاه اصفهان و در شب ۲۸ صفر مصادف با رحلت رسول اکرم (ص) و ایام شهادت امام رضا (ع) به عنوان آخرین برنامه در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار می شود.

مدیرکل دانشجویان غیرایرانی وزارت علوم یادآورشد:هم اکنون  دانشجویان خارجی مشغول به تحصیل در برخی از دانشگاه های داخل از کشورهای افغانستان، تاجیکستان، عراق، ترکیه، چین، ایتالیا، بوسنی، ژاپن و فرانسه و دیگر از کشورها هستند که دارای مذاهب مختلف مسلمان، شیعه، اهل سنت و مسیحی هستند که از این مراسم بهره مند می شوند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.