سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یزد؛

تجلیل از کتابداران و کتابخوانان برتر استان یزد

به مناسبت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدارکتابداران و کتابخوانان برتر استان یزد معرفی و تجلیل شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛در مراسمی با حضور معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار يزد و جمعی از مسئولان استانی صبح امروز (26 آبان ماه) از مسئولان برتر کتابخانه، کتابداران نمونه و کتابخوانان برگزیده استان یزد تجلیل به عمل آمد.

محمدعلی طالبی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار يزد در آیین تجلیل از مقام کتابداران و ترویج فرهنگ کتابخوانی استان یزد، نقش کتابداران را براي ایجاد تحول فکری، فرهنگی و اجتماعی، در جامعه مؤثر دانست و بر مسئولیت اجتماعی آنها در برابر مردم تأکید کرد.

وی با بیان اینکه بالارفتن فرهنگ کتابخوانی استان در سایه تلاش‌های کارکنان و کتابداران کتابخانه‌های عمومی استان محقق می‌شود، گفت: امیدواریم که فعالیّت‌های این نهاد با شتاب بیشتری در راستای توجه به فرهنگ کتاب و کتابخوانی ادامه یابد.

طالبی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در این باره که هیچ چیز جای کتاب را نمی‌گیرد، افزود: حتّی پیشرفت فناوري و کتاب‌های الکترونیک نیز نتوانسته است جای کتاب را بگیرد، زیرا کتاب مجموعه‌ای انسجام یافته از تفکر و اندیشه است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یکی از عواملی که موجب پایین بودنِ سرانه مطالعه در کشور شده است را کم‌علاقگی مردم به مطالعه دانست و از کتابداران یزدی خواست با رفتار و منش خود، بیش از پیش زمینه اُنس مردم با کتاب و کتابخانه را فراهم کنند.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: گاهی چگونگي برخورد و استقبال و راهنمایی کتابداران، افراد را در مسیر جدیدی قرار داده و موجب انتخاب‌های بهتر آنها می‌شود و فراتر از این نقش، مسئولیت اجتماعی کتابداران در راستای دگرگوني فرهنگی و رشد و ارتقای جامعه است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار يزد گفت: کتابخانه‌ها مي‌توانند در بخشي از فضاي خود اتاق گفت‌وگویی را طراحی كنند که جمع‌هایی کوچک در آن گرد هم آیند و با تفکر و اندیشه‌ورزی آغازگر تحولات بزرگ شوند.

طالبی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان را از موفق‌ترین مدیران دولت در حوزه فرهنگی دانست و در طول قریب به دو سال، موجب پیشرفت‌ها و تحولات ارزشمندی در بخش کتابخانه‌های عمومی شده است.
رقیه دوست فاطمی‌ها، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان نیز در ابتدای این مراسم با سپاس از کارکنان این نهاد که برای بالا بردن و رشد فرهنگ کتابخوانی استان كوشش کرده‌اند، موفقیت‌ها و کسب رتبه‌های برتر اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان را مدیون همت همه کتابداران، مسئولان کتابخانه‌ها، رؤسای ادارات شهرستان‌ها، کارشناسان ستادی، همکاران حوزه خدمات و حمایت و پشتیبانی ویژه مسئولان استانی و کشوری دانست.

وی با بیان اینکه خواسته نهاد کتابخانه‌ها، توسعه فعالیت‌ها و ارتقای شاخص‌های کیفی، از جای خود برخاستن و یک گام به جلو برداشتن بوده است، این رشد در استان را قابل تقدیر و ارزشمند بیان کرد.
دوست فاطمی‌ها افزود: اگر مسئول یا مدیری برای رشد فرهنگ دانش‌اندوزی و کتابخوانی جامعه‌اش بكوشد، بي‌گمان برای آبادانی دیارش ارزشمندترین گام را برداشته است.


انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.