سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

موافقت پارلمان بلغارستان با استعفای دولت راست میانه

پارلمان بلغارستان امروز استعفای دولت اقلیت راست میانه "بویکو بوریسوف،" نخست وزیر این کشور را، پذیرفت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از رویترز، پارلمان بلغارستان امروز استعفای دولت اقلیت راست میانه "بویکو بوریسوف،" نخست وزیر این کشور را، پذیرفت.

براساس این گزارش، این اقدام احتمالا منجر به برگزاری انتخابات زودهنگام در اوایل سال آینده میلادی خواهد شد.

بوریسوف سرنوشت دولت خود را به نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری بلغارستان گره زده بود. وی پس از پیروزی "رومن رادف،" در دومین دور رای گیری در روز یکشنبه، استعفا کرد.

این در حالی است که رادف خواهان بهبود رابطه بلغارستان و روسیه است و از سوی سوسیالیست‌های مخالف دولت حمایت می‌شود.

بوریسوف در پارلمان این کشور اعلام کرد نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری روز یکشنبه این مسئله را بر همگان آشکار کرد که جامعه نیازمند تغییر است. این انتخابات تغییر در اوضاع سیاسی را ایجاب می‌کند.

همچنین تمامی احزاب پارلمان بلغارستان از استعفای دولت راست میانه حمایت کردند.

در صورتی که هیچ‌یک از احزاب با حکم تشکیل دولت جدید خارج از قوه مقننه، موافقت نکنند، روسن پلونلیف، رئیس‌جمهوری پیشین این کشور، مشاوره در خصوص انتصاب یک دولت موقت برای هدایت بلغارستان به سمت برگزاری انتخابات زودهنگام را که به احتمال قوی در فصل بهار خواهد بود، آغاز می‌کند.

پلونلیف، که وزیر پیشین راست میانه در دولت تحت رهبری بوریسوف بود، اظهار کرد با رادف، رئیس‌جمهوری آتی بلغارستان نیز در خصوص تشکیل دولت موقت، بحث و گفتگو خواهد کرد.

رادف، فرمانده پیشین نیروی هوایی بلغارستان که از ژانویه به عنوان رئیس‌جمهوری این کشور فعالیت خود را آغاز می‌کند، اعلام کرد این کشور باید روابط خود با روسیه را احیا کند و هم‌چنان عضو ناتو و اتحادیه اروپا باقی بماند. 




انتهای پیام /
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.