سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توصیه یک مقام مسئول؛

کلان شهرها از پایتخت تقلید نکنند

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: مشکل آلودگی هوای تهران از ۴۰ یا ۵۰ سال پیش مطرح بوده و تاکنون همه از این مشکل سخن می گوند اما کاری نمی کنند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مهراد تقی زاده بهجتی یادآور شد: اینکه امروز شاهد آلودگی هوای شهر تهران هستیم موضوع تازه و جدیدی نیست زیرا از ۴۰ یا ۵۰ سال پیش نیز این بحث مطرح بوده و همواره همگان به رفع این مشکل سخن گفتند.
 
وی ادامه داد: تا چندین سال پیش به راحتی می شد این مشکلات را برطرف کرد اما امروز این کار آسان نیست زیرا امروز با داشتن خیابان های بزرگ، بزرگراه، اتوبان و... مسیر برای استفاده از وسایل نقلیه شخصی کاملا باز است.
 
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه توسعه بزرگراه و اتوبان راه حل آلودگی هوا نبود، گفت: برخی به اشتباه توسعه راه ها را برای رفع مشکلات آلودگی هوا موثر دانستند در حالیکه چنین نیست و امروز گرفتار این مشکل هستم و شهروندان از وسایل نقلیه عمومی کمتر استفاده می کنند.
 
تقی زاده با بیان اینکه متاسفانه آمار استفاده از اتوبوس ۵ درصد کاهش داشته است، گفت: در سال ۹۴ استفاده از نقلیه عمومی ماننده مترو و اتوبوس ۹ درصد کاهش داشته است که این میزان را در اتوبوس های برون شهری نیز شاهد هستیم.
 
وی با بیان اینکه متاسفانه حرکت برخی از کلان شهرها تقلیدی از تهران است، گفت: از تهران تقلید نکنید، ایجاد بزرگراه، اتوبان، تعریض خیابان ها نه تنها امروز مشکلات را حل نمی کند بلکه در آینده نیز افزایش مشکلات را دارد.
 
معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: انتقال پایانه های حمل و نقل برون شهری به خارج از شهر کار اشتباهی است که متاسفانه در شرق تهران انجام شده و امروز شاهد کاهش آمار استفاده از اتوبوس در سفرهای برون شهری این پایانه هستیم.
 
تقی زاده افزود: هیچکس به فکر پیاده رو و پیاده محوری نیست و متاسفانه آماری در خصوص هم تاکنون جمع نشده است.
 
وی با اشاره به اینکه متاسفانه قراردادی نانوشته میان شهرداری و راه و شهرسازی در گذشته بسته شد بود، گفت: طی این قرار داد نانوشته ایستگاه های قطار بین شهری به خارج از شهرها منتقل شده بود که راه و شهرسازی نیز با این پیشنهاد موافقت می کرد زیرا دیگر هزینه تملک داخل شهر نداشت اما امروز خوشبختانه این مباحث دیگر مطرح نیست.
 
معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: اتاق فکر حمل و نقل درون و برون شهری در وزارتخانه تشکیل شده که معاونت های شهرداری های کشور در آن عضو هستند تا بتوانیم راه و روش های مناسبی برای رفع مشکلات ارائه کنیم.

منبع:مهر
انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۸:۱۴ ۲۶ آبان ۱۳۹۵
گفت: از تهران تقلید نکنید، ایجاد بزرگراه، اتوبان، تعریض خیابان ها نه تنها امروز مشکلات را حل نمی کند بلکه در آینده نیز افزایش مشکلات را دارد.