سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قزوین؛

بیش از 67 هزار بازرسی از واحدهای صنفی

در هفت ماهه امسال ، بیش از 67 هزار بازرسی از واحد های تولیدی ، صنفی و خدماتی انجام شده است .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛ رئیس اداره بازرسی و نظارت سازمان  صنعت، معدن و تجارت استان قزوین  گفت: از این تعداد چهار هزارو 953 تخلف کشف و ضمن تشکیل پرونده تخلف برای صدور حکم به  اداره کل تعزیرات حکومتی استان ارسال شده است.

سیامک بابایی فر ، بیشترین تخلفات کشف شده را مرتبط با گرانفروشی، عدم درج قیمت، عدم صدور فاکتور، کم فروشی، تقلب و قاچاق انواع کالا ذکر کرد .

وی اضافه کرد : همچنین دراین مدت شش هزار و 238 مورد از واحدهای صنفی عرضه آرد ونان بازرسی که از این تعداد  668 پرونده تخلفاتی نانوایی تشکیل و به اداره کل تعزیرات حکومتی ارجاع شد .

رئیس اداره بازرسی و نظارت سازمان  صنعت، معدن و تجارت استان اضافه کرد: تخلفات کشف شده در گشت های مشتترک نیز شامل کم فروشی، عدم رعایت کیفیت، گرانفروشی، عدم درج قیمت و عدم رعایت مسایل بهداشتی است .

بابایی فر همچنین از  220 گشت مشترک از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت با سایر دستگاههای اجرایی  به منظور نظارت بر عملکرد واحدهای اقتصادی خبر داد .

وی با اشاره به دریافت و رسیدگی سریع به گزارش های مردمی گفت :  یک هزار و 816 فقره گزارش  به صورت تلفنی و کتبی به این سازمان ارسال که هزار و 57 مورد آن به تشکیل پرونده  منجر تخلفاتی شده است .

رئیس اداره بازرسی و نظارت سازمان  صنعت، معدن و تجارت استان  همچنین  تعداد گزارشات دریافتی از طریق سامانه 124 را هزار و 816 فقره بیان کرد .

سیامک بابایی فریادآور شد : 89 درصد  شکایات  بررسی شده مربوط به  کالا و 11 درصد نیز مربوط به خدمات  است .

وی با بیان اینکه ناظرین افتخاری به طور نامحسوس، نظارت خود را بر واحد های صنفی به واحد رسیدگی به شکایات سازمان اعلام می کنند گفت :  در این مدت  451 فقره گزارش از سوی ناظرین اعلام و 398 فقره از آن منجر به تشکیل پرونده تخلفاتی شده است .

انتهای پیام/


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.