سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اعتراضاتی که پشت احکام صادره پنهان شد

حواشی فدراسیون دو و میدانی پایان ندارد و این روزها با روی کار آمدن افراد قدیمی و با تجربه، باز هم این مشکلات پایان نیافته است.

به گزارش خبرنگار حوزه پایه و آبی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، این روزها حواشی در ورزش کشور بیداد می کند و تقریبا در برخی توان انجام کار و فعالیت را از فدراسیون ها و ورزشکاران گرفته است.یکی از فدراسیون هایی که در چند وقت گذشته نتوانسته نه عملکرد مثبتی داشته باشد و نه حواشی را کنترل کند فدراسیون دو و میدانی است.

فدراسیونی که شاید سنگین ترین وظیفه ورزشی در کشور بر عهده آن است.زیرا هم رشته با سابقه مدال آوری در المپیک است و هم به نوعی مادر همه رشته های ورزشی محسوب می شود.اما با این حال این رشته ورزشی و این فدراسیون در این مدت نتوانسته آن گونه که باید مثابه عمل کند.

اگر نخواهیم مانند همیشه به نتایج و عملکرد ضعیف دو و میدانی کاران در المپیک اشاره کنیم می توانیم به کمی عقب تر برویم و به مسائل مالی اشاره کنیم، حقوق ورزشکاران دو و میدانی از نکات مثبتی به شمار می رفت که در این رشته ورزشی وجود داشت و توانسته بود کمک زیادی به ورزشکاران بکنداما پرداخت منظم این حقوق ها طولانی نبود و بعد از مدتی ابتدا با عقب و جلو شدن و سپس با قطع وصل شدن روبه رو شد.

موضوعی که ابتدا اعتراض بسیاری را در این برانگیخت و بسیاری از پیشکسوتان را هم مجبور به واکنش کرد.

تیمور غیاثی که سابقه بسی طولانی در این رشته دارد از جمله افراد سرشناسی است که نیازی به معرفی ندارد.وی یکی از افرادی بود که از همان ابتدا به سیاست های کیهانی رئیس فدراسیون دو و میدانی معترض بود و به شیوه های مختلف و در بحث ها و موضوعات مختلف تلاش می کرد تا این اعتراض را نشان دهد.

با این حال این نوع برخورد زمان طولانی نداشت و بعد از مدتی ناگهان به پایان رسید. بسیاری معتقدند پس از آن که تیمور غیاثی صاحب پست سخنگوی فدراسیون شد اعتراض هایش هم به پایان رسید و خود را دیگر تابع تصمیمات دید.

حال این سوال پیش می آید که آیا باید در برابر واقعیت ها و مشکلات سکوت کرد؟ آیا باید پذیرفت در فدراسیون و محیطی که معتقدیم در آن مشکل وجود دارد فعالیت کرد؟ ای کاش تنها مرد سخن نباشیم بلکه عمل را هم مانند سخن جدی بگیریم.

پیش از مسابقات المپیک تمام ورزشکاران حاضر در این رشته از پرداخت نشدن مطالبات مالی شان از سوی رئیس فدراسیون گلایه مند بودند و معتقد بودند که کیهانی دوست ندارد با دوندگان تسویه حساب کند اما به یک باره و پس از روی کار آمدن اعضای جدید کمیته فنی تصمیم گرفته شد دیگر به ورزشکاران حقوقی تعلق نگیرد و مشخص نیست که چرا ورزشکاران از موضع خود کوتاه آمدند.

ترجیح داده اند فعلا با سکوت و آرامش کار خود را پیش ببرند تا در آینده ببینند چه اتفاقاتی قرار است در این رشته مدال آور المپیکی رخ دهد؟

بر همین اساس مربی دو و میدانی کشورمان گفت: فدراسیون دو و میدانی ملاک زحمات ورزشکاران راکسب مدال در مسابقات قهرمانی آسیا قرار داده است، در صورتی که ورزش حرفه ای نیاز به سرمایه گذاری دارد تا بتواند نتایج مطلوبی را در رقابت های بین المللی کسب کند.

وی ادامه داد: آیا این روش از لحاظ روحی و روانی تاثیر مثبت بر ورزشکار خواهد گذاشت یا بالعکس، تکلیف ورزشکارانی که مدال نمی گیرند چیست.

مربی دو و میدانی نیمه استقامت کشورمان افزود: آیا بهتر نیست هم چون دوره های گذشته فدراسیون رکوردهایی را مشخص کند و براساس آن به ورزشکاران پاداش دهد.

ابوالفتحی در پایان خاطر نشان کرد: به نظرمی رسد مجید کیهانی در این خصوص باید بررسی و کارشناسی بیشتری مد نظرقراردهد، تا به یاری خداوند متعال ورزشکارانمان درمسابقات قهرمانی آسیا بتوانند پرچم سه رنگ کشورمان را در میادین بین المللی به اهتزاز در آورند. شاهد پیشرفت این ورزش در سال های آینده باشیم.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.