سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سمنان؛

اجرای طرح واکسیناسیون طیور روستایی دراستان

طرح واکسیناسیون طیور روستایی علیه بیماری واکسیناسیون در 150 روستای استان سمنان اجرایی می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ؛ علی جاویدپور رئیس اداره مدیریت و بهداشت بیماری‌های طیور، دام، زنبورعسل و کرم ابریشم دامپزشکی استان سمنان از اجرای طرح واکسیناسیون طیور روستایی علیه بیماری واکسیناسیون در 150 روستای این استان خبر داد و گفت: این طرح ملی قرار است که آذرماه در 12 استان کشور و از جمله سمنان اجرایی شود.

علی جاویدپور با بیان اینکه این طرح در استان سمنان با همکاری و مشارکت بسیج سازندگی اجرا می‌شود افزود: بیش از 90 اکیب در اجرای این طرح در روستاهای استان سمنان مشارکت دارند.

وی با اشاره به نقش مهم اجرای این طرح، تصریح کرد: اجرایی شدن این طرح ملی که با محوریت ارائه خدمات بهداشتی در مناطق محروم و روستایی اجرایی می‌شود، علاوه بر کنترل بیماری‌ها و ارتقاء سطح سلامت، کمک بسیار زیادی به اقتصاد روستاییان می‌کند.

جاویدپور بسترسازی برای بهبود صادرات غیرنفتی و خصوصا صادرات دام و طیور را از اهداف این طرح ملی برشمرد و اعلام کرد: با اجرایی شدن فاز اول طرح واکسیناسیون طیور روستایی بیش از 14 میلیون قطعه طیور روستایی علیه بیماری نیوکاسل واکسینه می‌شوند.

رئیس اداره مدیریت و بهداشت بیماری‌های طیور، دام، زنبورعسل و کرم ابریشم دامپزشکی استان با بیان اینکه تامین واکسن، تهیه تجهیزات، تبلیغات و اطلاع‌رسانی و پشتیبانی این طرح از طریق دامپزشکی استان انجام می‌شود افزود: نیروهای بسیج سازندگی نیز که پیش از اجرای طرح، آموزش‌های لازم را فراگرفتند در اجرای طرح مشارکت می‌کنند.

وی با بیان اینکه این بیماری در گذشته آسیب‌های جدی به مرغداران و روستایی‌ها وارد کرده گفت: پرندگان بومی و روستایی مخازن مهم ویروس نیوکاسل هستند. به عبارتی این پرندگان و طیور در بسیاری از موارد بدون بروز تلفات یا نشانه‌ای از بیماری و یا پس از بهبود به مخزن ویروس تبدیل شده و آن را به سایر پرندگان و از جمله جمعیت بسار بالای طیور صنعتی منتقل می‌کنن از همین رو کنترل بیماری در طیور روستایی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

انتهای پیام/ م
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.