سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پهلوان زاده :خودباوری عامل قهرمانی شطرنج بازان شد

رئیس فدراسیون شطرنج گفت:شطرنج بازان کشورمان با خودباوری و اعتماد به نفس خود مقام قهرمانی آسیا را کسب کردند.

مهرداد پهلوان زاده در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان درباره عملکرد تیم شطرنج زیر 14 در مسابقات آسیایی اظهار داشت:تیم ملی شطرنج زیر 14 در شرایطی به مسابقات قهرمانی آسیا اعزام شد که تاکنون تجربه حضور در چنین مسابقاتی را نداشته است و این برای نخستین بار بود که به مسابقات قهرمانی آسیا اعزام شد.

وی افزود: کسب عنوان قهرمانی بهترین نتیجه شطرنج بازان بود که به دست آمد با اینکه شطرنج بازان تجربه زیادی  در مسابقات خارجی نداشتند کسب این عنوان شطرنج ایران را به داشتن آینده ای روشن امیدوار کرد.

رئیس فدراسیون ادامه داد:تیم چین از تیم های قدرتمندی است که در بسیاری از مسابقات مقام قهرمانی کسب می کند و در این رقابت ها نیز به عنوان میزبان با 4 تیم شرکت کرد و یکی از تیم های مدعی قهرمانی بود که خوشبختانه ملی پوشان نوجوان کشورمان در رقابت با آنها پیروز بودند.

پهلوان زاده عنوان کرد: ما انتظار قهرمانی از تیم شطرنج در این مسابقات نداشتیم و بیشتر برای کسب تجربه آنها را به مسابقات آسیایی اعزام کردیم اما با آنها خودباوری و اعتماد به نفسی که داشتند بالاتر از تیم های قدرتمند به عنوان قهرمانی دست یافتند.

وی تصریح کرد:بعد از نسل بازیکنان جوانی مثل فیروز جاه،غلامی مصدق پور بازیکنان دیگری نداشتیم تا در آینده جایگزین رده های سنی آنها شود بنابراین یکی از اهداف فدراسیون شطرنج شناخت بازیکنان مستعد است تا خلا موجود برطرف شود و اگر همین روند ادامه داشته باشد می توان ضعف شطرنج ایران در بخش بزرگسالان را نیز برطرف کرد.

رئیس فدراسیون شطرنج درباره قرارداد با مربی خارجی تیم ملی شطرنج خاطر نشان کرد:سوکولوف مربی هلندی پیش از این سرمربیگری تیم شطرنج ایران را در مسابقات المپیاد جهانی برعهده داشت که خوشبختانه نتایج خوبی در این مسابقات به دست آوردیم براین اساس تصمیم گرفتیم برای رقابت های قهرمانی شطرنج بانوان جهان نیز از وی استفاده کنیم بنابراین این مربی هلندی از 11 آذرماه شروع به کار خواهد کرد تا ملی پوشان را برای مسابقات قهرمانی بانوان جهان آماده کند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.