سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آبادان ؛

کسب رتبه برتر مسابقات جهانی چرتکه بدست دانش آموزان رامهرمزی

دانش آموزان رامهرمزی در مسابقات جهانی چرتکه شگفتی‌ساز شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛نصیری مدیر آموزشگاه چرتکه رامهرمز گفت: محاسبات ذهنی ریاضی یا همان چرتکه به این صورت است که ابتدا جمع و تفریق با چرتکه به دانش‌آموزان آموزش داده می‌شود و سپس با حذف چرتکه ذهن بچه را بکار می‌گیریم.

فاطمه نصیری افزود: در مراحل بالاتر ضرب و تقسیم و جذر را با آنها کار می‌کنیم که در مجموع برای بچه‌های 9 تا 13 سال 10 ترم و برای بچه‌های 6 تا 8 سال 9 ترم است.

وی گفت: چرتکه باعث می‌شود که فراگیری بچه افزایش پیدا کند و حافظه و سرعت عملش در محاسبات بالا برود و از انگشت و ماشین‌حساب استفاده نکند.

مدیر آموزشگاه چرتکه رامهرمز  افزود: بچه‌ها ریاضی را به‌صورت شنیداری و فلاش کارت، کار می‌کنند که باعث تمرکز، دقت و بالا رفتن حفظیات آن‌ها خواهد شد.

نصیری گفت: مسابقات چرتکه، یو سی مس (UCMAC) ابتدا شهرستانی، سپس استانی و کشوری برگزار می‌شود که برگزیده‌ها در مسابقات جهانی شرکت می‌کنند که امسال 6 نفر از این شهرستان موفق به حضور در مسابقات جهانی در کشور امارات (دوبی) شدند.

وی افزود: در این مسابقات 32 کشور جهان شرکت داشتند که در سطوح مختلف، فاطمه ممبنی مقام قهرمانی را کسب کرد، لاریسا الهامی و نیلوفر محمدی مقام اول را کسب کردند و محمدرضا بنا بهبهانی، سمانه هاشم‌زاده و نیلوفر شهماروند مقام دوم را کسب کردند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.