سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز؛

موفقیت کاشت آزمایشی طلای سرخ در ارتفاعات تفرجگاه عینالی

کاشت آزمایشی طلای سرخ در ارتفاعات تفرجگاه عینالی تبریز موفقیت آمیز بود .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛مدیرعامل سازمان توسعه و عمران عون ابن علی و پارک طبیعت شهرداری تبریز با اعلام  این خبر گفت : پیازهای کاشت شده زعفران در ارتفاعات تفرجگاه عینالی آبانماه امسال  به مرحله گلدهی رسیدند .

وی افزود : کاشت آزمایشی این گیاه  در چندین نقطه از ارتفاعات تفرجگاه عینالی از اواخر مردادماه امسال شروع شده بود .

برزگر جلالی با بیان اینکه ارتفاعات کوهستان عینالی به علت نوع خاک و شرایط آب و هوایی یکی از مناطق مساعد  برای کشت زعفران است خاطرنشان کرد : طبق نظر کارشناسان مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی  آذربایجان شرقی گلدهی زعفران نشان از سازگاری این گیاه با آب و هوای منطقه دارد.

وی ادامه داد: با توسعه کاشت زعفران در تفرجگاه عینالی علاوه بر افزایش درآمد و تأمین قسمتی از هزینه های سازمان، می تواند موجب اشتغال زایی برای تعدادی از جوانان شهرمان باشد.

مدیرعامل سازمان توسعه و عمران عون بن علی گفت: باتوجه به امکانات و زیرساخت های فراهم شده از قبیل راه های دسترسی و توسعه شبکه آبیاری، بسترهای لازم برای  سرمایه گذاری بخش خصوصی در تفرجگاه عینالی فراهم شده است .

مسعود برزگر جلالی افزود : سازمان توسعه و عمران عون ابن علی و پارک طبیعت شهرداری تبریز آماده واگذاری زمین و مشارکت با تولیدکنندگان، کارشناسان و فارغ التحصیلان رشته کشاورزی در تولید انبوه این گونه گیاهی است .


انتهای پیام/ش

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.