سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مردم کشورمان از دیرباز عاشورايی احوال بودند

وقتی امام خمینی (ره) فرمودند كه برای دفاع از كشور به جبهه بروید، مردم از اقشار مختلف كار و كاسبی خود را تعطیل كردند و به جبهه رفتند.

به گزارش  حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  مهدی قزلی، نویسنده،  مستندنگاری و یا تهیه مستند و فیلم و ... در راهپیمایی اربعین حسینی را كاری دشوار دانست و گفت: بیش از 10 میلیون زائر به این راهپیمایی می روند و هر كدام نیز مجهز به دوربین و تلفن همراه هستند و برخی هم می نویسند و بسیاری هم مستندسازی می كنند. اگر بخواهیم شاهد كتاب و یا مستند سینمایی خلاقانه با نگاه نو و تازه باشیم، فرد باید خود را از این جریان بیرون بكشد و از زاویه ای دیگر به این راهپیمایی بنگرد. بیرون آمدن از مسیر هم نقض غرض است.

وی افزود: در اربعین حسینی  همه می‌روند و هر كس چیزی می‌نویسد و در فضاهای مجازی پخش می‌كنند و این موضوع باعث می شود كه كشف جدید و كار تولید اثری ماندگار و پرمخاطب سخت شود.

این نویسنده همچنین با بیان اینكه مردم كشورمان از دیرباز عاشورایی احوال بوده اند، اظهار كرد: مردم ما اربعینی احوال نبوده اند، وقتی امام خمینی (ره) فرمودند كه برای دفاع از كشور به جبهه بروید، از اقشار مختلف و حتی كسانی كه چیزی از جنگ و مسائل نظامی نمی دانستند كار و كاسبی خود را تعطیل كردند و به جبهه رفتند. مردم كشورمان با شهادت، جانبازی و ایثار به وظیفه خود عمل می‌كردند. یعنی در زمان و موقعیت عاشورایی دست دست و تعلل نكردند و تصمیم درست گرفتند.



انتهای پیام/


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.